במשטרה טוענים היום (ראשון) כי גובשה תשתית ראייתית להגשת כתבי אישום כנגד שמונה חברי ארגון פשיעה בהקשר למספר מקרי רצח, קשירת קשר לביצוע רצח, החזקת אמצעי לחימה (אמל"ח) ועבירות נלוות. מדובר ברצח של בר כהן, רצח של אוהד פרנקו ודניאל סמרה, רצח של רונן גבריאלי, רצח של שי דהבול ורצח של ירין שאטי. השמונה הם אלון מימון, רועי אשולי, שי אשולי, קובי מרציאנו, ליאור גרינברג, ניר דבח, אביאל ווהל ועמרם כהן.
 
מדובר בחקירה ממושכת שנוהלה במקביל על ידי היחידות המרכזיות (ימ"ר) של מחוז תל אביב וכן של מחוז מרכז כל אחד בהתייחס לאירועים שהתרחשו בתחומה.
 
זה למעלה משנה מחזיקים בימ"ר תל אביב בעד מדינה שחשף פרשיות אלימות וכן סיפק ראיות המגלות מעורבות של החשודים בעבירות חמורות כאמור. מדובר במאבק מתמשך וממוקד שמנהלים במשטרה כנגד ארגוני הפשיעה שפתחו במאבק להשגת שליטה תוך שהם לא בוחלים באמצעים אלימים, לרבות חיסולים הדדיים, תוך סיכון חייהם של תושבים ואזרחים חפים מפשע.
 

החשודים נעצרו במהלך חודש אפריל האחרון, במהלך חקירה שנוהלה בשת"פ, על ידי שתי יחידות מרכזיות, תחת פיקודם של נצ"מ גדי אשד, מפקד ימ"ר ת"א, ונצ"מ מוטי אדרעי, מפקד ימ"ר מרכז, בליווי הדוק של גורמי פרקליטות בכירים.
 
מפקד מחוז ת"א ומ"מ סמפכ"ל המשטרה, ניצב בנצי סאו, ציין את פעילותם של מפקדי ושוטרי היחידות המרכזיות, את נחישותם ועבודתם המקצועית בחקירה שנוהלה למעלה משנתיים באופן מתוחכם ושיטתי, במטרה לעקור את עבירות הפשיעה החמורות ביותר, הפוגעות בביטחון הציבור. עוד הוסיף ניצב סאו כי "מדובר בחקירה גדולה ומסועפת ולהצלחתה שותפים ימ"ר ת"א ומרכז ובכירי פרקליטות, המלווים באופן צמוד ומקצועי את כל שלבי החקירה. זו ההוכחה כי כאשר ישנו שילוב זרועות של גורמי אכיפת חוק וריכוז מאמץ ניתן להגיע לתוצאות משמעותיות במסגרת המלחמה בפשיעה החמורה".

מפקד מחוז מרכז, ניצב מוטי כהן, שיבח את עבודת היחידות המרכזיות מרכז ות"א, בציינו כי "מדובר בחקירה שהרימה מסך מעל התנהלות ארגון פשיעה, תוך חשיפת חשודים בביצוע עבירות מהחמורות שיש, סדרת מקרי רצח, שהתבצעו במרכזי אוכלוסייה. מדובר בפרשה שתשפיע באופן מהותי על יכולת הפעולה של ארגון פשיעה מהגדולים בארץ". חלק ממקרי הרצח וניסיונות החיסול הינם תולדה של נקמה בגין מקרי רצח אחרים במסגרת המאבקים בין ארגוני הפשיעה באזור המרכז ותל אביב.