משפחה מרמת גן ששניים מבניה משרתים כלוחמים בחטיבת גבעתי ובמשמר הגבול, נאלצה לעבור להתגורר ברחוב. ההורים והילדים הגדולים הביאו מזרונים ושולחן מאולתר לכיכר אורדע בלב רמת גן. "אין לנו קורת גג, אז עברנו לגור ברחוב", סיפר האב, בן ה- 42.
בני הזוג הם הורים לשישה ילדים, שני חיילים וארבע ילדות, שאחת מהן עומדת להתגייס אף היא לשירות קרבי בצה"ל. בשנים האחרונות התגוררו בני המשפחה בשכונת רמת השקמה ברמת גן וכעת נאלת המשפחה להתמקם במרכז רמת גן, אך לא בין ארבעה קירות וללא קורת גג.
"במשך 20 שנים החלפנו 19 דירות. חוזה השכירות שלנו מסתיים בסוף החודש, צברנו חובות כספיים בשל כל המעברים ואי היכולת לעמוד בשכר הדירה היקר לצערנו אין לנו אפשרות לשכור דירה אחרת", סיפר האב.

"שילמנו 4,000 שקל עבור דירת 3.5 חדרים. ארבע בנות התגוררו בחדר אחד, שני הבנים בחדר נוסף ואנחנו בחצי חדר. בעל הבית עובר להתגורר בדירה ובסוף החודש אנחנו צריכים לפנות. לפני שהילדות יהיו ברחוב, החלטנו שאנחנו קודם נהיה כאן. אולי מישהו יתעורר ויסייע לנו בדיור ציבורי".
כדי לפרנס את משפחתו עובד האב באגף התברואה בעיריית רמת גן ושכרו החודשי עומד על 4,700 שקל בחודש. בהיותה בעלת נכות, האם אינה עובדת. עם שכר המינימום נאנקת המשפחה המשפחה תחת החובות הכספיים המתעצמים בעקבות המירוץ אחר שכר הדירה שרק עלה בשנים האחרונות. "אנחנו מקבלים סיוע ממשרד השיכון, אבל זה לא מספיק במחירים של שכר הדירה היום והחובות רק עולים",  אמר האב והוסיף: "בגלל החובות אף אחד לא רוצה להשכיר לנו דירה".

"התחושה היא שאתה שקוף ולא קיים"
 
בני המשפחה מספרים על שפע הבטחות לקבלת דיור ציבורי, אבל בפועל מעידים כי מצבם רק מחמיר. "בכל שבוע אני הולך למשרד השיכון ומקבל את אותה תשובה - 'כשתהיה דירה, נתקשר אליך'. כבר איבדתי אמון", אמר האב והוסיף: "אנחנו כאן בכיכר, כדי לעורר רגע לפני שגם הבנות ייזרקו לרחוב".
"אני מרגישה רע מאוד. ההרגשה לעבור כל כך הרבה דירות היא נוראית. התחושה היא שאתה שקוף ואתה לא קיים. אני בקושי מתפקדת וכבר רציתי שלוש פעמים לשים קץ לחיי", סיפרה האם.
בעוד חמישה חודשים ישתחרר מהצ"ל הבן הבכור, סמ"ר נ', שמשרת היום כסמל מחלקה בחטיבת גבעתי. במהלך מבצע 'צוק איתן' לחם הבן עם חבריו ברצועת עזה. 
ממשרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה: "המשרד רכש בחודשים האחרונים עשרות דירות ברחבי הארץ לשם הגדלת מלאי הדיור הציבורי לאחר שנים ארוכות בהן לא נקנו דירות להגדלת המלאי. בין הדירות שנרכשו גם דירה אחת ברמת גן, כאשר כעת עומדת המשפחה בראש הרשימה. במקביל נעשו מספר ניסיונות לרכישת דירות נוספות בעיר בהתאם לכללים. לצערנו עד כה מספר עסקאות שהגיעו לשלבים מתקדמים לא הבשילו בשל אי רצונם של בעלי הדירות למכור אותן. לבסוף לאחר שנבחן מספר דו-ספרתי של דירות, חלקן נפסלו בגלל אי עמידה בפרמטרים הנדרשים".
עוד הוסיפו במשרד הבינוי והשיכון: "זכאותה המעשית של המשפחה לדירה היא משנת 2010. עד לקבלת דירת דיור ציבורי מממשת המשפחה מדי חודש בחודשו סיוע מוגדל בשכר דירה בסך 3,000 שקל לחודש. לעניין אי הרצון לכאורה להשכיר למשפחה, ניתן לפתור זאת בהעברה ישירה של המשרד לחשבון המשכיר, או במכתב נלווה המבטיח את זכאותם לסיוע בשכירות עד למועד קבלת דירה".