שוב האדמה רועדת בנפאל. הרעידה החזקה שהורגשה היום (שלישי), בעוצמה של 7.4 בסולם ריכטר, היכתה בצפון המדינה והורגשה היטב גם בבירה קטמנדו. בעקבות הרעידה אלפי אנשים החלו לרוץ ברחובות הבירה, כך סיפר עד ראייה לסוכנות הידיעות רויטרס.


 


הרעידה הנוכחית מגיעה שבועות לאחר רעידת האדמה הקטלנית במדינה, שגבתה את חייהם של 8,000 בני אדם עד כה. עדיין לא ברור האם מדובר ברעש משנה של הרעידה הגדולה ההיא. המכון הגיאולוגי האמריקאי דיווח כי רעש האדמה היה בעוצמה של 7.1, אך תיקן מאוחר יותר את הערכתו לעוצמה של 7.4. "זה היה רעש גדול באמת", אמר פראקאש, בעלים של חנות בקטמנדו. 


הרב חיזקי, רב בית חב"ד בקטמנדו, סיפר הבוקר לגלי צה"ל על התחושות הקשות: "הרעש הורגש בצורה חזקה. יש כאן כמה עשרות ישראלים בלבד שנשארו בנפאל. חלקם כאלה שעוזרים כאן בסיוע ושיקום, וחלקם מחכים לקבלת יזות כדי לצאת הממדינה. אשתי וילדי  כבר חזרו לארץ לאחר הרעידה הראשונה,  ואני נמצא כאן עם קבוצה מעטה של ישראלים". 

חיזקי סיפר על "אנשים שרצים בבהלה מטורפת ברחובות, ועל רעשים של בניינים קורסים". הוא הוסיף כי "אנו נשארים בתוך המבנה, כי מניסיון ישנן רעידות משנה".

אשתו של חיזקי, חני סיפרה כי "כל הישראלים מתכנסים בבית חב"ד, מגיעים מעוד ועוד מקומות, יש שם לכודים, רעידה עצומה, הכל רעד מתחתינו. הרב חזקי ירד לחלץ, יש אנשים פצועים באיזור. המצב שוב לא נראה טוב".