מחאת צעירי העדה האתיופית לא שוכחת, והשבוע הודיעו ראשי המאבק כי הם ממתינים כעת להקמת הממשלה ועוקבים אחר יישום הבטחת ראש הממשלה נתניהו להקים ועדת שרים בראשה יעמוד, לפתרון מצוקות בני העדה. בכנסת התקיים היום (שלישי) כנס חירום נגד הגזענות בעקבות המחאה נגד יחסה הכוחני והמפלה של המשטרה, והממסד בכלל, לבני העדה אבל גם רחוק ממשכן הכנסת יש מי שלא ממתינים להקמת הממשלה.בחברה הישראלית, שגילויי הגזענות בה רק הולכים וגוברים שוכנת שמורת טבע לסובלנות בחוף הכרמל, כפר הנוער 'ימין אורד' הפעיל זה 62 שנה ובו מתחנכים בתנאי פנימייה בכל זמן נתון כ-400 ילדים ובני נוער עולים, יוצאי 16 מדינות בעולם. 'ימין אורד' הצליח מאז קליטת העלייה הגדולה מאתיופיה להוציא מקרבו, בין יתר בוגריו המפורסמים, גם כמה ממובילי הדעה בקהילת יוצאי אתיופיה בהם ח"כ לשעבר שמעון סלומון, סגנית ראש עיריית תל אביב מהרטה ברוך-רון וסא"ל ציון שנקור.


"חשוב לנו להביע הזדהות עם בני העדה". חניכי הפנימייה עם השלטים שהכינו 
השבוע יצאו כמה מהחניכים בכפר לפעולת הזדהות עם מאבקם של בני העדה. עוד ביום ההפגנה הסוערת בתל אביב בשבוע שעבר הצטלמו כמה מהם ליד שלטים שהכינו בהם כתבו: "אנו כאן כדי למחות על האלימות ולעודד את האחדות בעם, 'כי מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך'". החניכים התחייבו "לעשות כל אחד מעשה טוב עבור חברו" וכך להפיץ את האחדות בכפר כמקור השראה לחברה הישראלית כולה. 



"זוכרים את הקשיים שההורים שלנו התמודדו איתם" 
תלמידי מגמת תקשורת בכפר הנוער בחרו להגיב להפגנות הסוערות, בצורה מיוחדת משלהם כשתלמידים ממוצאים שונים חברו יחד והפגינו למצלמה סולידריות כשהרכיבו סיסמא בפסיפס של ראשים מדברים: "הצבע הוא דבר חיצוני, בסוף לכולם יש לב בפנים. ימין אורד נגד גזענות".
 לדברי רכז המגמה, ליאור כהן: "התלמידים הם שבחרו להפיק את הסרטון בכדי להעביר מסר לחברה הישראלית לפיו אם אני כנער ותלמיד מסתכל היום על מי שיושב לידי בצורה שווה לא משנה מה מוצאו, כך גם אגדל את ילדיי וכך בעוד דור נוכל להגיע למדינה ללא שנאה".
שמעון שמטה, חניך כתה י"א בכפר הנוער, מספר ל"מעריב אונליין": "אני לא חוויתי גזענות כאן בפנימייה, אבל היה חשוב לי ולחברים שלי להביע הזדהות עם המפגינים כי אנחנו זוכרים את הקשיים שההורים שלנו התמודדו איתם. שיכלו לתת להשקיע בהם בהכשרות אבל נתנו להם לעבוד בניקיון ולא היו להם אפשרויות. אני לוקח מכאן את כל הכלים להצליח אבל לא לכל בני העדה הצעירים יש את המזל הזה לצאת מהמצוקה ולכן ההזדהות שלי איתם".
מה סוד ההצלחה של המקום ואיך משמרים אותו כסלע איתן של חינוך לסובלנות גם בלב חברה שהולכת ומידרדרת לעבר גילויי גזענות מטרידים? אנחנו מפנים את השאלה אל מנהל ימין אורד, שמולי בינג, שאומר ל"מעריב אונליין": "אנחנו מלמדים את החניכים להסתכל על כל אדם כאדם, וכדי למצות את הפוטנציאל השיח שלנו איתם הוא תמיד של הצלחה והגשמה. אנחנו יוצאים להתנדבויות כי כשהם משנים את העולם הם מבינים שהם יכולים לשנות את חייהם. מבחינתנו, המאבק של הקהילה האתיופית הוא מאבק של החברה הישראלית כולה על פניה, על האם אני רוצה לחיות בחברה גזענית או כזאת שמקבלת את השונה?". 
הוא מוסיף כי "אנחנו לא מציירים לחניכים עולם ורוד כי הם חוזרים לעולם קשה, אלא מנסים להפוך את החניך מאדם שיאמר 'אתם אשמים, אתם גזענים ולכן אני לא מצליח' למנהיג שאומר 'אני יודע מה אני כן יכול לעשות למרות המציאות הגזענית'".