בפנייה היסטורית מצד ההנהגה  בישראל יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין קרא הערב (שלישי) במליאת הכנסת להכיר רשמית ברצח העם הארמני.



בפתח דיון מיוחד לציון 100 שנים לרצח העם הארמני המתקיים במליאת הכנסת אמר אדלשטיין: "על מדינת ישראל לבחון שוב ביסודיות את עמדתה הרשמית, כי את ההיסטוריה הרי איש מאתנו לא ישנה. את גודל האסון שפקד את העם הארמני, ואת עומק הכתם המוסרי שהוטל על האנושות - לא נוכל, ואיננו רשאים, לטשטש עוד בלהטוטי ניסוחים"..
לדברי אדלשטיין "מדובר באחד האירועים הדרמטיים והשפלים שהתחוללו כאן בראשית המאה הקודמת. במהלך מספר שנים הובלו אל מותם למעלה ממיליון בני העם הארמני, ולפי רוב ההערכות-מספר הנרצחים הגיע לכמיליון וחצי בני אדם. זאת, באמצעות מעשי טבח וגירוש, מתוך גזענות ושנאת הזר".
 

אדלשטיין ציין כי "אין זה סוד שמדינת ישראל נקטה עד כה עמדה אמביוולנטית לגבי רצח העם הארמני. סבך של אילוצים, דיפלומטיים ואחרים, הביא לכך שהעמדה הישראלית הרשמית הייתה מהוססת מדי, מאופקת מדי, וכפועל יוצא - היא המעיטה, כביכול, בערכו ובעוצמתו של המאורע הזה", אמר.
 
דווקא כבני העם היהודי, שהשואה שעוללו לנו הנאצים שנים לא רבות אחר כך עדיין צרובה בבשרנו - איננו יכולים להחריש! איננו רשאים להעלים עין או להמעיט בערכה של הטרגדיה הארמנית", הדגיש היו"ר.
 
יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, קראה להפסיק להשתמש במכבסת מילים ולקרוא לרצח העם הארמני בשמו.  היא אמרה כי אין לקבל את ההסבר הרשמי לפיו לממשלת ישראל יש אינטרסים באזור ועל כן אין היא מכירה ברצח העם הארמני. גלאון אמרה כי מפלגת ישראל ביתנו, שבראשה עומד שר החוץ עד לאחרונה אביגדור ליברמן, מתגאה בכך שבשל אינטרסים באזרזביג'אן היא מנעה עד כה הכרה ברצח העם הארמני על ידי ישראל.
 
"זה מעלה חשד להתנהלות תמוהה את מי הם משרתים. חבל שהממשלה לא מנצלת את העדרו של ליברמן מהממשלה כדי לשנות את עמדתה", אמרה גלאון. 
לדבריה "רק לאחר שישראל תכיר בג'נוסייד הארמני נוכל להסתכל לעצמנו במראה". בדיון נוכחים ביציע האורחים סגן הפטריארך הארמני, קונסול ארמניה בישראל ונציגים של הקהילה הארמנית.