בעקבות חקירתה ומעצרה של פרקליטת מחוז ת״א לשעבר, רות דוד: דיון דחוף בפרקליטות המדינה, בראשות פרקליט המדינה שי ניצן. היועמ״ש, יהודה וינשטיין, הורה לעדכן אותו ומעורב בחקירה מקרוב.



בשלב הזה, לצורך הדיון יבחנו תיקים בהן הייתה מעורבת רות דוד כפרקליטה ועו״ד רונאל פישר כסנגור. מדובר במספר בודד של תיקים. את הדיון יזמו בפרקליטות, כדי לבחון אם בכלל יש מה לחקור. מעיין בדיקה מקדימה שתבדוק בשלב הראשון אם בכלל יש חשד שנעשו עבירות כלשהן. הישיבה תהיה משותפת עם המשטרה. גורמים במשרד הוסיפו כי מבדיקות ראשוניות ״ספק אם יש משהו שמצדיק בדיקה פלילית. אבל למען ניקיון הדעת עושים זאת״.

כבר לפני מספר חודשים, על רקע תלונה שהוגשה נגד עו״ד רות דוד בפרשת שוקי משעול לנציבות, פנתה הנציבה, השופטת הילה גרסטל, לפרקליטות, בבקשה לקבל את תיקי החקירה בהם מעורבת רות דוד כפרקליטה ועו״ד רונאל פישר מופיע כסנגור. מדובר במספר בודד של תיקים, אולם הנציבה סורבה על ידי פרקליט מחוז, על דעתו של פרקליט המדינה שי ניצן.

לאחר התפוצצות הפרשה הביעו נכונות בפרקליטות להעביר את התיקים, אולם זה נעשה מאוחר מידי, ״הנציבה לא מוכנה לבדוק נושא המצוי בחקירת משטרה, אם התיקים היו מגיעים בזמן אולי היה ניתן לרכך את הפרשה הקשה הזו״, אמרו גורמים במשרד המשפטים.

נגד רות דוד צפוי להיות מוגש כתב אישום, כבר השבוע, על ידי המחלקה לחקירות שוטרים. דוד, פרקליטת מחוז ת״א לשעבר, ששוחררה אתמול למעצר בית, ועל פי מח״ש היא תואשם בתיווך לשוחד, מתן וקבלת שוחד, לאחר שעל פי החשד קיבלה מרפ"ק ערן מלכה מידע על חקירת יאיר ביטון, מבעלי חברת הבנייה ב. יאיר, תמורת תשלום.

אישום נוסף שצפוי להופיע בכתב האישום הוא הצעה שהציעה דוד לעו״ד ניסים מרום מפרקליטות המדינה, שגם ליווה את פרשת ב.יאיר - תפקיד של יועץ משפטי לחברת נתיבי ישראל - כל זאת בזמן שהמנכ״ל, שי ברס, נתון תחת חקירה פלילית. ביחס לאישום זה עלה גם החשד כי דוד הציעה את השוחד במטרה לפגוע בחקירת ב.יאיר אותה ליוותה.