התבטאות נדירה מאוד של מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, שהפתיע היום (רביעי) בהתבטאות נדירה לגבי סם הקנאביס.



דנינו, שהגיע לבית שמש, כאורחו של ראש העיר, דיבר בפני תלמידים על תפקוד המשטרה וענה על שאלותיהם. אחד התלמידים שאל את המפכ"ל כי אם "הקנאביס עושה כל כך טוב, אז למה הוא לא חוקי ואחת המורות הוסיפה כי המשטרה משקיעה הרבה משאבים על שימוש עצמי, על פחות מ-15 גרם.



המפכ"ל ענה לשאלה בצורה שהדהימה את הנוכחים: "שאל אותי חבר כנסת אחרי הבחירות מה עמדתי בנושא. הקנאביס הפך להיות נושא הרבה יותר חם בשיח הציבורי. יותר ויותר אזרחים דורשים להתיר שימוש בקנאביס, כאשר המשטרה התנגדה לאורך כל השנים. הוא לא היה הח"כ היחיד ששאל אותי מה העמדה של המשטרה ואני מדבר על ח"כים שנבחרו". דנינו אמר כי "הגיע הזמן שמשטרת ישראל, ביחד עם מדינת ישראל, תבדוק ותבחן את העמדה המסורתית שלה". דנינו מתח ביקורת מרומזת על חלוקת ההיתרים לקנאביס ואמר: "אחד הדברים שקרו לנו עם הקנאביס, שפעם היו מעט היתרים, כמה מאות, לקנאביס רפואי.  היום אנחנו עם 20 אלף שמחזיקים אישור". 

ח"כ זנדברג, שהגישה בכנסת הנוכחית הצעות חוק להסדרת תחום הלגליזציה והקנאביס הרפואי, בירכה על דבריו של המפכ"ל: "הגיע הזמן לשינוי משמעותי בנוגע לתחום הקנאביס. הציבור כבר התקדם והוא מבין שצרכני קנאביס הם אזרחים נורמטיביים, אשר לא פוגעים באף אחד ואין סיבה לרדוף אותם ולהפלילם". לדבריה, "כעת הגיע הזמן כי גם נבחרי הציבור יתקדמו וישנו את החקיקה בנושא. הדבר עולה בקנה אחד עם התוצאות שאנו רואים במדינות שכבר החילו לגליזציה, של ירידה בפשע ועלייה בהכנסות ממסים. ביומה הראשון של הכנסת הנחתי ארבע הצעות חוק לשינוי מהותי בתחום ולהחלת לגליזציה, וכן להקלה על מי שנזקק לקנאביס רפואי".