ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) עוד לא התמנתה רשמית לתפקידה המיועד כשרת המשפטים, וכבר נמתחת עליה ביקורת, ועוד משופט עליון מכהן. 



הבוקר (חמישי) התפרסם בגלי צה"ל כי שופט העליון סלים ג'ובראן מתח ביקורת על השקפת העולם  שמיוחסת לשקד, על צמצום סמכויותיו של בג"צ ואמר: "זו סכנה לכולנו אם תאושר פסקת ההתגברות, שתצמצם את האפשרות של בג"צ לבטל חוקים, ואם היא תאושר - כולנו נהיה בבעיה, לא רק בית המשפט". 


ג'ובראן, שדיבר בפורום סגור בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת ירושלים, בכנס שנקרא "מתחת לגלימה", הוסיף שאם אכן יצומצמו סמכויותיו של בית המשפט העליון, אז הוא סבור כי "הדבר הזה לא טוב". ג'ובראן הסביר כי בית המשפט העליון הוא שומר הסף של הדמוקרטיה, וכי "יש צורך במתן תשובה לעותר פלוני כאשר הוא מרגיש שרשות שלטונית  פגעה בו, ואז מחובתנו לבוא ולהתערב". 

"מעדיפה את הגישה הקונסרבטיבית" 

שלשום התייחסה שקד לתפקידה החדש, בהתבטאות ראשונה על בית המשפט העליון מאז ההסכמים הקואליציוניים, ואמרה: "אנחנו גאים בבית המשפט העליון שלנו, הוא מהמובילים בעולם ושופטיו מצויינים".
 
 בפגישה עם שר המשפטים הרומני, התייחסה שקד אף לתפיסת עולמה לגבי סמכויותיו של בית המשפט העליון ואמרה: "אצלנו, בניגוד אליכם ולמדינות אחרות, אין בית משפט חוקתי, אלא בית משפט עליון בלבד. כרגע ניטש ויכוח בין המצדדים באסכולה הקונסרבטיבית לזו האקטיביסטית, בכל הקשור להתערבות בית המשפט העליון בהחלטות הכנסת. כשרת משפטים וראשת הוועדה למינויי שופטים, אעדיף את הגישה הקונסרבטיבית".
 


 
 
 
 
 
.