בעיריית דימונה, כמו גם בעיריית ערד, נערכים היום (חמישי) לכל תרחש אפשרי לקראת השביתה שתיערך בערים כתגובה למשבר בכיל ביום ראשון הקרוב.

ההכנות להפגנות הגדולות החלו: תיאום עם תחנת המשטרה המקומית, גיוס אוטובוסים, הודעה למערכת החינוך על ההשבתה של כיתות ז'-י"ב בדימונה, הודעה להורים ולתלמידים, הכנת פלאירים, סטיקרים ובריסטולים. אך למרות זאת, בהנהלת ובחמ"ל המשותף עם ההסתדרות וועדי העובדים, מקווים כי לא יהיה צורך להשבית את שתי הערים.

במוצאי שבת עתידה להתקיים בלשכת ראש עיריית דימונה ישיבת חירום מיוחדת הכוללת את אנשי החמ"ל ובעלי התפקידים, במהלכה תיערך הערכת מצב בהתאם להתפתחויות. במידה ולא יהיו בשורות חיוביות, עד שעה 22:00 של יום שבת, תוכנית המגירה הנוגעת לשביתה, עליה הוחלט בישיבת מועצת העיר ביום שלישי, תמומש.

ראש עיריית דימונה, בני ביטון, הספיק כבר לשוחח כ-15 פעמים עם שר האוצר הנכנס, משה כחלון, והביע אופטימיות כי השר ייכנס לעובי הקורה במידת הצורך, עד להפעלת מניית הזהב. ביטון אמר ל"מעריב-אונליין" כי "הלחץ הציבורי והתקשורתי גרם עד כה להנהלת כיל ולבעלים עידן עופר לעשות חשבון נפש. הם מבינים שחברה שרק בשנה האחרונה הרוויחה כ-3 מיליארד שקל וחילקה בונוסים בעשרות או מאות מיליונים, לא יכולה להתייעל באמצעות פיטורי עובדים מסורים המשתכרים משכורת ממוצעת במשק".

ביטון הוסיף כי "כיל זקוקה לעובדים לא פחות מאשר העובדים זקוקים לכיל, ובכל זאת, מדובר במעסיק החשוב לדימונה בפרט ולנגב בכלל".

יו"ר מועצת עובדי מפעלי ים המלח, ארמונד לנקרי, הביע : "מדינת ישראל במשך שנים נתנה לעידן עופר לעשות באוצרות הטבע מה שהוא רוצה והגיע הזמן לעצור את זה. ביום ראשון הקרוב אנחנו נלחם על השארת כיל בישראל ועל עתיד התעסוקה בנגב, כי אוצרות הטבע שייכים לכל אזרח במדינה ולא לאזרח אחד שיושב בכלל בלונדון, וחוגג על חשבוננו".