התנגדות נרחבת לנהלים החדשים שהציג משרד החינוך בניסיון להתמודד עם הדלפת בחינות הבגרות, ולפיילוט שאמור להיערך ביום ראשון. במכתב ששלח מנהל אגף הבחינות במשרד, ד"ר משה דקלו, מתבקשים מנהלי בתי הספר  להתכונן לתרחישים של תקלות אפשריות על מנת להבטיח את קיום בחינות הבגרות כסדרן.



כך למשל, מבקש דקלו לפעול למניעת הפסקות חשמל ולוודא שיש מלאי מספק של טונר,  נייר, סיכות הידוק וכל שנדרש כדי ליישם את הבחינה כראוי. 



"מטרת הניסוי היא לבחון את מערכת השיגור, את קבלת הקבצים במחשבי בתי הספר, לתרגל את בתי הספר בתהליך זה ובהמשך ליישם את השכפול האיסוף והחלוקה של השאלונים לתלמידים הנבחנים", מסביר דקלו למכותביו.



עוד נמסר כי ביום ראשון בשעה 12:00, מטה הבחינות של משרד החינוך ישלח באמצעות מערכת מטה הבחינות את כל הנוסחאונים במתמטיקה, בעברית, בערבית וכל הנוסחאונים המתורגמים לשפות נוספות. בתי הספר, מתבקשים להשתתף בניסוי ולבחון את עצמם לישימותו של התהליך, לשלבי הורדת הקבצים, הדפסת שאלון מקורי, מדידת זמנים של שכפול השאלון וחישוב צפי של תהליך זה לימי הבחינות שיתקיימו החל מיום שני. 



כאמור, מנהלי בתי הספר מתנגדים לנהלים החדשים ולניסוי.  "מנהלים רבים הודיעו שהם לא השתתפו בניסוי של יום ראשון. בחוזר כתוב שבתי הספר נדרשים להבטיח מניעת הפסקות חשמל", אמר מנשה לוי, יו"ר התאגדות המנהלים ומנהל תיכון מעין שחר, עמק חפר. "זו דרישה מוזרה ואני מקווה שלא יבקשו ממנהלי בתי הספר גם לוודא שלא יהיו רעידות אדמה". הוא הוסיף כי המנהלים שוקלים ברצינות להשבית את בחינת הבגרות בשפות ביום שני. "אני מתכוון לשוחח עם שר החינוך הנכנס ולשכנע אותו להקפיא את השינויים בהערכות לבחינות".



גם פורום ועדי ההורים היישוביים מתנגד להחלטת משרד החינוך בנוגע להיערכות המחודשת לבגרויות: "אנו קוראים לשר החינוך ולמנכ"לית להיפגש עם נציגי המורים, התלמידים וההורים במוצאי שבת או ביום ראשון ולדון בפיתרון המוסכם על כל הצדדים". עוד קרא הפורום להורי כל תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים לא לשלוח ביום ראשון את הילדים לבית הספר כשביתת מחאה, מלבד תלמידים להם יש בחינת מתכונת או בגרות.