מחלוקת עזה בין פעילים מובילי המאבק החברתי של יוצאי אתיופיה סביב הפגנה נוספת העתידה להתקיים מחר בבתל אביב. המטה המרכזי מתנער ובקרב המארגנים טוענים: "הם מנסים להתנכל לנו כי אנחנו לא משתפים איתם פעולה"
יום ירושלים שחל היום (ראשון) הוא גם באופן מסורתי יום הזיכרון הממלכתי לעולי אתיופיה שנספו בדרכם לעלות לישראל. לצד טקס הזיכרון המרכזי בו הכה נשיא המדינה ריבלין על חטאי קליטת בני העדה בישראל, נתגלה פילוג בקרב קהילת המאבק למען שיוויון זכויות ליוצאי אתיופיה, כשבועיים אחרי ההפגנות הסוערות בירושלים ובתל אביב. 
מטה המאבק המשותף שקם אך בשבוע שעבר, מתנער ממארגני הפגנה המתוכננת להתקיים מחר בתל אביב אותה מארגנת קבוצת מחאה בשם "דור אמיץ", שאינה קשורה למטה המשותף ואינה מתאמת את פעילותה עמו. 

אחת מפעילות גרעין המוחים היא עינבר בוגולה, פעילה חברתית צעירה שהיתה זו אשר הקריאה את מטרות המטה המשותף במסיבת עיתונאים שזה כינס רק לפני שבוע. "היא כבר לא חלק מאיתנו" אומר ל"מעריב" דובר המטה, אשר ברקולין, והוסיף: "עינבר היא פנים מוכרות במאבק ולכן נתנו לה את הבמה במסיבת העיתונאים אבל כנראה שזה נתן לה תחושת כוח והיא, עם עוד כמה חברים, החליטה לצאת לדרך מחאה עצמאית. אין לנו שום דבר נגד מארגני ההפגנה אבל אנחנו צריכים להמתין לתשובות וככה זה לא יעבוד". 
במטה המאבק מכנים את הקבוצה המארגנת "קבוצה שבאה לסגור חשבון עם המשטרה ולא לעסוק בבעיות הכואבות של העדה" ומפצירים במי שיענו לקריאה להגיע להפגנה בשעה 15:00 בשדרות רוטשילד בתל אביב, להישמע להוראות המשטרה ולא להביא להסלמת האירוע. 
את בוגולה עצמה לא ניתן היה להשיג אבל גורמים אחרים מתוך הקבוצה המארגנת את ההפגנה, שלא מעוניינים להיחשף, אמרו ל"מעריב": "אמרנו בשבוע שעבר שלא ניתן למסמס את המאבק, אבל זה בדיוק מה שקורה. מילים יפות ותו לא. אם לא נמשיך להפגין, לא נשמור בתודעה הציבורית את המאבק ובמטה המשותף מיתממים ונותנים שוב לממסד למרוח אותנו. ההתנערות של המטה מההפגנה היא צבועה. זאת דוגמא לאיך מעורבות פוליטית במחאה מנסה למנוע מקהילה שלמה לזעוק ולהשמיע את קולה".
 
"ההפגנה היא חוקית, ואנחנו נדאג שלא תצא משליטה"
 
בתגובה אמר דובר המטה: "שלחנו מכתב ליועץ המשפטי לממשלה בעניין הדרישה לזכות את עצורי ההפגנה מלפני שבועיים ולהעמיד לדין את השוטר שהכה את החייל דמאס פקאדה, היועמ"ש צריך לחזור אלינו ויש לתת לו את הזמן הזה. בבוקר יום שלישי יהיה לנו ניסיון נוסף להידבר עם נציגי המשטרה בנושא, בהמשך לפגישה שהתפוצצה לפני שבוע וחצי. אנחנו לא נגד הפגנות ואנחנו בעצמנו מתכוננים לאפשרות שנחדש אותן בצורה מסודרת אבל התיאום חשוב והניסיון שלנו להסביר את זה לצעירים שמארגנים את ההפגנה עלו בתוהו". 
לידי מעריב הגיעו תכתובות וואטסאפ פנימיות בין מארגני ההפגנה שכותבים בין היתר על המחלוקת הפנימית בין מובילי המאבק: "חייבים לעצור את ההפגנה, "זה לא תורם לנו דבר" כותב אחד מהם, ואחר עונה: "בשטח שלי זה לא נראה טוב. צריך התכנסות בהולה", כששלישי משיב: "עצוב מאוד מה שהולך פה. ההודעה של המטה רק פילגה יותר בין המחנות". 
עדיין לא ברור איזו היענות תהיה לקריאה להפגין מחר אבל במטה המשותף מנסים להמעיט ככל שניתן את מספר הבאים להפגנה משום שלטענתם, האפשרות לפיצוץ ההפגנה כתובה על הקיר. לדבריהם בעצם דרישות המשטרה הדרקוניות, כגון תחימת ההפגנה לשעות 15:00-18:00 כשברור שמרבית המפגינים יכולים להגיע רק אחרי השעה הזאת עם סיום עבודתם או לימודיהם. או הדרישה להציב סדרן מטעם המארגנים על כל 25 מפגינים, דבר שאין ביכולתם של המארגנים הצעירים לדאוג לו. 
עם זאת, בקרב הקבוצה המארגנת נחושים לקיים את ההפגנה, בצמוד להנחיות המשטרה ומודאגים מהיענות נמוכה בעקבות התנערות המטה המשותף. אחד הפעילים הביע את חששו: "ההפגנה היא חוקית, ואנחנו נדאג שהיא תהיה על פי ההנחיות ולא תצא משליטה". במטה המשותף של המחאה, למרות ההתנערות, יעקבו מקרוב אחר ההפגנה וישלחו נציגים מטעמם כדי לסייע להשליט סדר במידה ויהיה צורך בכך. ברקולין טען: "מדובר פה במאבק של עדה שלמה. לא של קבוצה כזאת או אחרת ויש אנשים שלא מבינים את זה. אנשים חייבים להבין שסבלנות היא גם תנאי להצלחת המאבק ובהפגנות צריך להשתמש באופן חכם".