בג״צ דוחה את עתירתו של מזכיר הממשלה, תא״ל (מיל) אביחי מנדלבליט: ״העתירה היא מוקדמת וזמנה של הביקורת השיפוטית – אם בכלל יתעורר הצורך בכך – טרם הגיע״.



העתירה, חלק מספיחי פרשת הרפז, הוגשה על ידי מנדלבליט על מנת שבג״צ יורה ליועמ״ש לערוך לו שימוע במידה ויוחלט שלא להגיש נגדו כתב אישום בפרשת הרפז.



בעתירתו ציין מנדלבליט כי הגיעו אליו שמועות כי בכוונת היועמ״ש לסגור את התיק נגדו תחת הסיבה - ״אין ראיות״, בעוד מנדלבליט, הפצ״ר בעברו ורואה עצמו מועמד לתפקיד היועמ״ש, מבקש כי שמו ינוקה מעל לכל ספק וכשהסיבה תהיה - ״ללא אשמה״. היועמ״ש, יהודה וינשטיין, דחה את הטענות, ראשית על ידי כך שטרם התקבלה החלטה ביחס לתיק וכי לאחר שזו תתקבל הוא יהיה ראשי להשמיע את דבריו ולערער. היועץ וינשטיין סבר כי דרישתו של מנדלבליט היא בבחינת שינוי ההסדר הקיים בחוק ביחס להליכים מסוג זה.



בג״צ דחה את העתירה, כאמור, וקיבל את עמדת היועמ״ש, ״בעתירה דכאן, מבקש העותר להקדים נעשה לנשמע, ולהורות למשיב ליתן לו זכות טיעון מלאה, עוד טרם קבלת ההחלטה לגבי עילת הסגירה״, נכתב בפסק הדין של השופט יצחק עמית, אליו הצטרפו השופטים נועם סולברג וצבי זילברטל.