הקיץ כבר כאן: אחרי שנרשמה אתמול (ראשון) עלייה בטמפרטורות, היום צפוי להיות שרבי ברוב אזורי הארץ. בתל אביב צפויות 36 מעלות בצהריים ואילת מטפסת ל-42 מעלות. 
בשל השרב הכבד שצפוי היום, נאסרה הדלקת מדורות באזורים שונים בארץ. נציב כבאות והצלה, שחר איילון, חתם אמש על צו האוסר הדלקת מדורות ואש, מחשש לדליקות. בין האזורים בהן נאסרה הדלקת אש: רמת הגולן, הרי הגליל, הר הכרמל, יהודה ושומרון וירושלים.
מכבאות והצלה נמסר כי "העובר על האמור צפוי על פי דין לתקופת מאסר או לקנס. נבקש את ערנות הציבור בכל הקשור להבערת אש ולהזעקת שרותי הכבאות בכל זיהוי אש או עשן".

מעלים את רמת הכוננות

בעקבות מזג האוויר הקיצוני הצפוי, בוצעו הערכות מצב בכבאות והצלה. במסגרת ההכנות, הורה מפקד מחוז צפון, טפסר בכיר אמיר לוי, על תגבור הצוותים בתחנות רמת הגולן, הגליל עליון והגליל תחתון. 
במקביל הנחה המפקד מחוז צפון לפתוח נקודות הזנקה על מנת לצמצם את זמני הגעה בעת חירום. בתוך כך הועלתה רמת הכוננות של מטוסי הכיבוי והפיקוח ביערות ובשמורות הטבע.

עם הדיווח על עומס החום החזוי היום, פרסם מד"א הנחיות לציבור על מנת לצמצם נזקים אפשריים כתוצאה ממזג האוויר השרבי. במד"א מדגישים כי החום הכבד השורר ברחבי הארץ עלול לסכן חיי אדם ובייחוד תינוקות, ילדים וקשישים.