שישה שבועות לפני שהוא מסיים את תפקידו, סיכם היום (שני) רב ניצב יוחנן דנינו, את הקריירה שלו, ואת התקופה הלא פשוטה שלו בתור מפכ"ל המשטרה, בתקופה בה נאלץ להתמודד בעיקר עם מבוכות מתוך הארגון.



דנינו הגיע לכנס לשכת עורכי הדין באילת, שעורר עניין רב בעיקר בגלל הגעתה של השרה החדשה, איילת שקד, על מנת לשמוע על התוכניות שלה כלפי מערכת המשפט. המפכ"ל דיבר על העבודה הקשה שנעשית בשורות המשטרה, פרגן לפקודיו והוסיף כי "בימים הקרובים יותרו לפרסום פרטיה של חקירה משמעותית שקשורה לארגוני פשיעה. אנחנו לא מפסיקים לבצע מאמצים שהניבו כתב אישום מאד חמור כנגד ארגון פשיעה בבית המשפט המחוזי בתל אביב". 


דנינו התייחס לעוד מספר נושאים אשר עומדים על סדר היום ובעיקר ניסה להבהיר את הדברים שאמר במהלך השבוע לגבי פקודת הסמים הקלים ועל כך שצריך לבחון מחדש את המדיניות של המשטרה והמחוקק בעניין. 

"קורה לנו כאן משהו מתחת לאף", אמר דנינו והוסיף: אנחנו לא רוצים לאבד פיקוח ושליטה בכל הקשור ללגליזציה. אבל בכל זאת צריך לשבת, לבדוק מה קורה בעולם הרחב", אמר והמשיך את הקו שהפתיע רבים בשבוע שעבר. דנינו גם אותת כי לדעתו המחליף שלו לא יכול לבוא מחוץ לשורות ארגון המשטרה: "אני רוצה לאחל לשר הנכנס, ח"כ יריב לוין, הצלחה בתפקידו. בימים הקרובים יכנס כבוד השר לעומק הסוגייה של בחירת מפכ"ל חדש למשטרת ישראל. סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל מונה קצינים מצויינים וראויים, ודעתי היא כי יש לבחור את המפכ"ל הבא מתוך שורות הארגון".
 
"יש להמשיך את  הדרך המאוד ברורה הערכית והנורמטיבית, שהובלתי במהלך הקדנציה, ולראות שממשיכים. כפי שכבר התבטאתי בעבר - מדובר בתהליך ארוך שנים. יש לוודא שהדרך תהיה חזקה מן ההולכים בה. ומי שלא ילך בה לא יהיה איתנו תהא דרגתו אשר תהא. כפי שכבר אמרתי לשר הנכנס למקצועיות, הנסיון המצטבר ולתהליכים שעוד יימשכו זמן רב, חוצי מפכ"לים וחוצי קדנציות, יש משמעות גדולה מאוד על מידת ההצלחה בתפקיד".