"טקס זיכרון זה הוא בבחינת חוב של כבוד לאחינו אלי כהן ולמורשתו", אמר היום (שני) נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, בטקס לזכרו של לוחם המוסד אלי כהן שפעל בסוריה בשנות השישים, נתפס והוצא להורג היום לפני 50 שנים בדמשק. בטקס בו השתתפו אלמנתו נאדיה ובני משפחתו של אלי כהן, שלושת ילדיו ושלושת אחיו, שהתקיים לראשונה בבית הנשיא, נשאו דברים גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו וראש המוסד, תמיר פרדו.

ריבלין סיפר על מורשתו של המרגל האגדי: "מעטים הם האנשים אשר יזכרו לאורך הדורות. ובתוך אותם מעטים, כמעט שאין בנמצא ייצוג לקהילת הגיבורים העוסקים במלאכת הריגול והמודיעין. "חיילים אלמונים", השמים את נפשם בכפם ומסכנים את חייהם בכל רגע ובכל דקה, תחת מעטה חשאיות בהסתר ובהיחבא. יוצא דופן, הוא גיבור ישראל, אחינו- אלי כהן. אלי זכה, כי מדינה שלמה תכיר אותו היטב ותוקיר את זכרו. אנו, אזרחי ישראל, נזכור תמיד את אלי כהן כגיבור אמיתי, אשר הקריב את חייו בהגנה על ביטחוננו ועל חירותנו המדינית". 
הנשיא הדגיש את מידת ההקרבה והמסירות שנדרשה מאלי כהן בביצוע משימתו: "לעתים, אני מדמיין את אלי באחד מאותם סיורים ברמת הגולן הסורית אשר בהם השתתף בזהותו הבדויה. אינני יכול לשוות בנפשי את תחושותיו. תחושה של רחוק הכרחי ממקום כל כך יקר לליבו. מאנשים כל כך יקרים לליבו. אני מדמיין את אלי, אשר עומד ומחריש. אולי רק קורא באלם קול למשפחתו היקרה, רק שפתיו נעות וקולו לא ישמע. מביט מרחוק באזרחי ישראל אשר תולים בו את תקוותם, וזאת מבלי שהם אפילו מודעים לקיומו".

הנשיא פנה אל אלמנתו של אלי כהן, נאדיה ואמר: "אלי בוודאי ידע כמה דאגת לשלומו והבין את המחיר הכבד ששילמת וזה שאת עוד משלמת על מסירותו שלו לעמו ולארצו, ובמסירות הזו הוא רצה לעטוף אותך ולחבק אותך". 

ריבלין אף התייחס לחובתנו להנציח את אלי כהן ופועלו: "אתגר השנים מאפיל לעתים על הזיכרון ומטשטש אותו. אך יחד עם זאת ראויים אחינו הגיבורים אשר הקריבו את חייהם למעננו, שנזכור אותם לעד." אמר והדגיש: "טקס זיכרון זה הוא בבחינת חוב של כבוד לאחינו, אלי כהן ולמורשתו- מורשת נצח אותה נישא תמיד בלבנו. מורשתו של "האיש שלנו בדמשק" אשר קיומה הבטוח של מדינת ישראל היה חקוק על לבו, בשכבו ובקומו". 
אלמנתו של אלי כהן ז"ל, נדיה, הודתה לנשיא על קיום האירוע המרגש ועל הסיוע והתמיכה לאורך הדרך ופנתה אל הקהל בתחינה מרגשת :"אל תשכחו איפה אלי נמצא, הוא איננו איתנו. אני מבקשת במעמד זה עשו הכול כדי להחזיר אותו הביתה, אל המדינה למענה נלחם ולמענה שילם בחייו".