עריכה: ליאת מלכא בלכטובסקי



הפגנה נוספת נגד אפליית יוצאי אתיופיה התקיימה היום (שני) בתל אביב. ניסים משעל שוחח עם מארגן ההפגנה אבי יאלו, שהסביר מהי מטרת ההפגנה וסיפר על חילוקי הדעות במטה המאבק.



יאלו הסביר מדוע יוצאי אתיופיה ממשיכים להפגין: "צריך לטפל בדברים, מקבלי ההחלטות צריכים להתחיל לעבוד ולקחת את הדברים ברצינות, אנחנו צריכים להיות שם ולהזכיר להם את הדברים מידי פעם. אנחנו יוצאים לרחובות כדי להגיד שאנחנו פה ובשביל לראות את השינויים מתבצעים".





לדבריו של יאלו, יוצאי אתיופיה למדו מניסיון העבר והם לא מתכוונים להתעלם מהמצב: "אנחנו נשארים פה ללוות את התהליך. זה משהו שאנחנו נדרשים לעשות כי היינו בסיטואציה הזאת לפני שלוש שנים, שש שנים, ו-30 שנה, מדובר בתהליכים שלא נגמרים, ותמיד יוצאים במין תכנית לקונית שלא באמת נותנת טיפול אמיתי לבעיות. גם אנחנו לא רוצים לצאת כל שבוע להפגנות אבל אם נצטרך לעשות את זה כל שבוע בשביל להעלות את הדיון לסדר היום הציבורי אז זה מה שנעשה".



מארגן ההפגנה דיבר על הדרישה המרכזית של המפגינים: "אנחנו דורשים בחינה מחודשת של כל התכניות המיוחדות ושל יצירת גטאות, כל אלו הם דברים שצריך לבחון מחדש. אני לא חושב שאפשר לתקן עוולות של שלושים שנה תוך יום- יומיים אבל התהליכים צריכים להתחיל כבר מהיום. נהיה סוג של גוף מפקח על התהליך - עד שנראה את התוצאות בשטח".



בין מובילי המאבק התגלו לאחרונה חילוקי דעות על רקע אופיו. יאלו סיפר על המחלוקות: "יש אנשים שטוענים שצריך לחכות ולראות מה ייצא מההבטחות של ראש הממשלה, אני אומר שאנחנו לא נהיה פאסיביים, לא נשב בבית ונחכה שדברים ייעשו. אנחנו באים לעזור למערכת ולגרום לה להחלים. אנחנו התרופה של המערכת החולה ואנחנו עושים פה תיקון חברתי כללי, זו המטרה שלנו".