כ־175 אלף תלמידי כיתות י״א וי״ב מ־1,084 תיכונים ברחבי הארץ ייגשו מחר לבחינות הבגרות במתמטיקה (ברמות של שלוש, ארבע וחמש יחידות לימוד), תחת עיניהם הבוחנות של כ־30 אלף משגיחים. מדובר בבחינה שנחשבת לאחת המשמעותיות ולעתים אף הקשות במקצועות הליבה.
בכפר הנוער עתיד ע״ש דוד רזיאל בהרצליה מתכוננים בשלושת השבועות האחרונים לבגרות במתמטיקה באינטנסיביות. 282 מתלמידי המוסד צפויים לגשת מחר להיבחן במקצוע, מהם 190 ייבחנו ברמה של ארבע וחמש יחידות לימוד. רכז מקצוע המתמטיקה בבית הספר, חשמונאי קלדרון, מתרגש עם תלמידיו.
"אני מקווה שהשאלונים יהיו הוגנים", אמר, "מצד אחד אני לא רוצה שיהיה קל מדי, ומצד שני שלא יהיה שאלון מתחכם עם שאלות לא ברורות שהילדים לא ידעו לענות עליהן. זה מתסכל מאוד".

דריה יואלי, תלמידת כיתה י"ב בכפר הנוער, מתלוננת על הנהלים החדשים שמשרד החינוך מנהיג בניסיון להילחם בתופעת ההדלפה של שאלות: "כבר יותר משבועיים אני חורשת לקראת הבחינה במתמטיקה" היא מספרת, "הנהלים החדשים מתסכלים אותי, כי דווקא בשעה הכי לחוצה לפני הבחינה אנחנו נאלצים לשבת נעולים בכיתה, בלי טלפונים ובלי חומר לימוד, במקום להירגע בבית ולשתות תה".
אלינה רבינוביץ, שתיבחן בארבע יחידות לימוד, מגלה כי "אני ממש בלחץ מהבחינה. מכיתה א' אני חוששת מהמקצוע הזה. המורה שלי אמר שהיא תגיש אותי עם ציון מגן של 85. קיוויתי למגן גבוה יותר שיגן עלי אם לא אצליח לקבל ציון גבוה בבגרות עצמה".
נורית ולנסי, מורה למתמטיקה בתיכון רנה קאסן בירושלים, מודאגת אף היא. "לדעתי יהיו בעיות היות שמדובר בשבעה שאלונים גדולים, שיצטרכו להדפיס אותם בכמות של כמה מאות", הסבירה, "ומה יקרה אם בגלל הלחץ של ההדפסה עמוד של שאלון אחד יתערבב עם עמוד משאלון אחר?
"וילדים שעושים שתי בחינות, הם יחכו 45 דקות בחדר לבחינה אחת ואז יסיימו אותה ושוב יחכו 45 דקות בחדר סגור?", היא תוהה, "אני גם חוששת מכך שלא אהיה בכיתה עם התלמידים שלי להרגיע אותם".
אסף מדהלה, תלמיד כיתה י"ב בתיכון אמי"ת המר ברחובות, ייבחן ברמה של חמש יחידות לימוד, מסכם: "אני מתרגש. זו הבחינה האחרונה שלנו ועכשיו צריך לתת את הכל, כי זה סיכום של 12 שנות לימוד מתמטיקה. מדובר באמת במבחן גדול וחשוב".
מדהלה מבקר גם הוא את הנהלים החדשים וטוען כי "חבל לנו על השינוי בתנאים של משרד החינוך. נכבד זאת אבל אנחנו חוששים שהשינוי יפגע בנו. לתחושתנו, העביר המשרד את האחריות לבתי הספר, במקום לטפל בנושא ההדלפה מהשורש".