כפי שפורסם בשבוע שעבר במעריב אונליין על גישושים בין קצין המשטרה לשעבר רפ"ק ערן מלכה לחוקרי המח"ש במטרה להגיע להסדר טיעון שיקל בעונשו וזאת בתמורה למסירת מידע על קצינים נוספים שסרחו וחשפו מידע לגורמים עבריינים בתמורה לשוחד, ביממה האחרונה חלה התקדמות מהותית בפרשה במיוחד לאחר שפרקליטיו קיבלו לידיהם את חומר החקירה הכולל תמלילים ודוחות של האזנות סתר שבוצעו.
 
 
גם מלכה, וגם סניגוריו מבינים טוב יותר משהבינו בעבר כי מדובר בפרשה לא קלה בכלל שהקצין הבכיר נקלע לתוכה וכי כדי להוציא עצמו מהבוץ הוא יהיה חייב לספק לחוקרים חומר מפליל כנגד אחרים במסגרת הסדר טיעון.
 
במח"ש שעניין הקצינים הבכירים לרבות ניצב בדימוס מדגדג להם בין האצבעות, לא דוחים את ההצעה אולם לא ממהרים לצאת בהצהרות, מה גם שברשותם עדת מדינה שסיפקה ראיות מפלילות כנגד כל אחד מהמעורבים בפרשה.
 

עתה, לאחר שמעצרו הוארך אתמול (שלישי) פעם נוספת ב – 13 ימים מתכוון מלכה, להגיע להסדר טיעון ולפיו בתמורה לחומר המפליל שברשותו שייתכן ויוביל לחשיפת פרשה מטלטלת נוספת, הוא יזכה להקלות והנחות במידת העונש שהפרקליטות תבקש נגדו וזאת אחרי שיודע במרבית עובדות כתב האישום שהוגש נגדו.
 
מלכה, מעוניין לסיים את הסאגה סביבו מוקדם ככל שניתן ולהציג טיעונים לעונש כמי שתרם רבות לפעולות חקירה ולחשיפת פשיעה חמורה במסגרת שירותו כקצין בלהב 433 שריכז את התחום המודיעיני עוד קודם שהכיר את פישר.
 
במח"ש מתעקשים שלא להתייחס לנושא אולם לא דחו אותו בשום אופן. "אנחנו פשוט לא מגיבים".