קרן טראמפ פרסמה הערב (שלישי) נתוני מחקר השוואתי שערכה באמצעות חברת VIGO מקבוצת יפעת, כשבמסגרת המחקר נדגמו הרשתות החברתיות המובילות בישראל ומהן התקבלו נתונים המנתחים את השיח ברשתות סביב בחינת הבגרות במתמטיקה.



נתוני המחקר מלמדים כי עבור התלמידים בישראל, מקצוע המתמטיקה הינו גורם משמעותי להצלחה בעתידם, כך למשל טענו 52% מתוכם אשר ציינו כי ציון גבוה בבגרות הוא תנאי קבלה למסלולים נחשקים בצבא או במוסדות ההשכלה הגבוהה. 30% מהם המליצו להתמקד בהכנה לבגרות במתמטיקה ואנגלית 'על חשבון' השקעה במקצועות אחרים, ו-6% מאמינים כי הציון במתמטיקה משקף יכולת למידה וחשיבה, בעוד ושאר המקצועות עוסקים בשינון.



הנתונים הללו נתמכים גם על ידי הורים, כשבפורומים המיועדים לקהל יעד זה חזרו ועלו קריאות להמשיך ולהעלות את רמת בחינת הבגרות, כשגם הם ראו בציון הבגרות במתמטיקה כמדד לאינטליגנציה.



התלמידים עסקו רבות גם ברמת הקושי של הבחינה כש- 35% מהתלמידים מאמינים כי מקצוע המתמטיקה קשה ממקצועות הומניים, 9% מאמינים כי מדובר במקצוע הקשה מכולם ו-6% טוענים כי המקצוע קשה ממקצועות השפות ועבור 6% רמת הקושי בין מתמטיקה לשאר המקצועות היא זהה.



"בגרות ב-5 יחידות במתמטיקה היא מפתח זהב לפתיחת דלתות"





נושא נוסף שחזר ועלה בדיונים ברשתות החברתיות הוא רמת הדריכות של התלמידים לקראת הבחינה, כש- 40% מהם מדווחים על מצוקה ולחץ, 33% העידו על התרגשות גבוהה לקראת המועד ו- 12% הביעו את שנאתם למקצוע.



הבחינה במתמטיקה ,היא הבחינה אשר גררה את מירב תשומת הלב ברשתות החברתיות, כשהיא ניצבת במקום הראשון עם כ- 14,000 שיחות אשר נותרו ברחבי הרשת, כשאחריה ניתן למצוא את הבחינות באנגלית, היסטוריה ולשון.



נושא מעניין נוסף שעלה בשיח החברתי הינו, הדלפת הבגרות במתמטיקה. 14% מהשיחות עסקו בנושא והתמקדו בביקורת על הנהלים החדשים, 35% מהשיחות ברשת עסקו בחשיבות המקצוע לחיים, מה שמהווה עליה משנה שעברה (23%).



מנכ"ל קרן טראמפ אלי הורביץ: "בגרות ב-5 יחידות במתמטיקה היא מפתח זהב לפתיחת דלתות, מתן הזדמנויות וצמצום פערים. השיח ברשתות החברתיות מדגיש את חשיבות המקצוע גם בעיניי התלמידים ואת העובדה שהרמה בו עלתה".