מחאת המכנסיים הקצרים: חברות בנות 18 מגבעתיים לא שיערו לעצמן כי דבר טריוויאלי כל כך מבחינתן, כמו לבישת מכנסיים קצרים לבית הספר, ייאלץ אותן להתחיל באיחור ניכר בחינת מתכונת חשובה ויעורר סערה תקשורתית.

רומי יוסף־בנימיני, תלמידת י”ב מתיכון קלעי, סיפרה כי התקרית התרחשה בתחילת השבוע: “הגענו לבית הספר כדי להיבחן בבחינה בביולוגיה ולבשנו מכנסיים קצריים, עד מעל לברך. רכז השכבה עצר אותנו במסדרון והודיע לנו שאסור לנו לגשת למבחן לבושות ככה. הפניתי את תשומת לבו לכך שחלק מהבנים לבושים אף הם במכנסיים קצרים, אולם הוא התעקש שנלך הביתה להחליף מכנסיים”. 
הצעירה סיפרה כי לאחר מכן פנו התלמידות למנהלת התיכון בטרוניה, אולם לטענתה זו השיבה לה כי “החוק של איסור על לבישת מכנסיים קצרים לא חל על בנים. בנימיני סירבה להבליג וכתבה פוסט  חריף בנושא בעמוד הפייסבוק שלה תחת הכותרת: “מפסיקות לשתוק - נלחמות למען החופש והשוויון”, שזכה עד מהר למאות לייקים ולשיתופים. 

בפוסט כתבה הצעירה כי "אני כועסת מאוד. המקרה הזה גרם לי לרצות ולהתנתק ממערכת החינוך כמה שיותר מהר. עצוב שבית הספר מנצל את הכוח שיש לו כדי לחנך אותנו לגדול. לתוך חברה מעוותת ושוביניסטית. יצויין כי בתקנון בית הספר נכתב במפורש כי “בנים ובנות (כאחד) מחויבים בלבישת מכנסיים שמכסים את קו הברך ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי רק לאחרונה הופץ חוזר מנכ”ל בנושא שעוסק בין היתר בפירוט ההתנהגויות "המצופות מבאי מוסדות החינוך וטווח התגובות האפשרי במקרה של הפרתן. ככלל איננו אוסרים הגעה לבית הספר עם מכנסיים קצרים", אולם הדגיש כי יש להגיע לבית הספר "בהופעה, הולמת כפי שתוגדר בתקנון בית הספר, בשיתוף ההורים ובהתאם לקהילה שבה בית הספר שוכן".
מהעירייה נמסר כי “הנהלים הנוגעים ללבוש מכובד וראוי בבית הספר נשמרים בהקפדה ללא הבדלי מגדר. הטענה לשוני בין בנים לבנות לא נכונה".