עד המדינה בפרשת הבר נוער, זאור חנקישייב, הודה היום (רביעי) בעבירות שיוחסו לו במסגרת הסדר הטיעון וירצה 65 חודשי מאסר אם בית המשפט יאשר זאת. חנקשייב נאשם בעבירות של שיבוש הליכי משפט, בידוי ראיות, קבלת דבר במרמה ומסירת ידיעה כוזבת.

במסגרת ההסדר, הושמט מכתב האישום המקורי האישום השני שייחס לחנקשייב עבירות של הדחה בחקירה ושיבוש מהלכי משפט, וסוכם בין הצדדים כי על חנקשייב ייגזרו 65 חודשי מאסר, חמישה חודשים פחות מן העונש עליו סוכם בהסדר הטיעון הקודם, אותו ביטל חנקשייב בחודש נובמבר שעבר. 

בטיעוניו לעונש, עמד עו"ד רט על נסיבות חייו האישיות והמשפחתיות הקשות של חנקשייב, הקשיים שחווה עם עלייתו לארץ והמשבר שעבר לאחר שסביבתו גילתה על נטיותיו המיניות. עו"ד רט ביקש מבית המשפט להתחשב בין היתר בגילו הצעיר של חנקשייב בעת ביצוע העבירות, בלקיחת האחריות והבעת החרטה על מעשיו, ובזמן הרב שנחסך בזכות ההגעה להסדר.

עו"ד רט הוסיף כי אין זה סוד שלחנקשייב טענות רבות כלפי האופן שבו נוהלה חקירת המשטרה וכלפי הדרך שבה פיקחה פרקליטות מחוז ת"א על מהלך החקירה. לצד זאת, הוסיף עו"ד רט, בסופו של יום בחר חנקשייב בצעד אמיץ ליטול אחריות מלאה על מעשיו ולהודות בכתב האישום המתוקן למרות שהדבר היה כרוך בוויתור על האפשרות לנהל הוכחות שהיו חושפות את מחדליהן של המשטרה והפרקליטות.

בדבריו, ברך עו"ד רט על ההסדר והודה לפרקליט המדינה ולפרקליט מחוז תל-אביב על גישתם העניינית שאיפשרה את הסדר הטיעון שהביא לסיומו הראוי של התיק.
 
בכניסה לדיון נשאל על ידי הכתבים: "הולכת יחידת עלית שולל?". חנקישייב השיב בזלזול: "יחידת עלית". בית המשפט אינו כפוף להסדר וצריך להשתכנע כי ההסכם אינו חורג ממתחם הסבירות. בדיון בגזר הדין יתקיים ב-31 במאי. 
 
כזכור באוקטובר 2014 חלה תפנית דרמטית בדיון שהתקיים בבית המשפט המחוזי בתל אביב על הסדר הטיעון בין זאור חנקישייב, מי שהיה עד המדינה בפרשת הרצח בבר-נוער למדינה. כתב האישום נולד לאחר שבוטל במרץ שעבר הסכם עד המדינה עליו היה חתום בפרשת הבר נוער, לאחר שהתברר כי מסר עדות כוזבת.

חנקישייב, תושב שכונת פרדס כץ בבני ברק, ריצה בעבר ארבע תקופות מאסר, הארוכה שבהן הייתה שלוש שנים וארבעה חודשים. בין העבירות בהן הורשע: עבירות רכוש, נשיאת והחזקת נשק שלא כדין, הצתה, איומים, עבירות נגד שוטרים ועוד. 
באפריל 2013, בעת ריצוי המאסר שלו, יצר חנקישייב קשר עם גורמים במשטרה וסיפר כי יש ברשותו מידע על הרצח בבר נוער, פרשה שהמשטרה לא הצליחה להגיע אל קצה חוט בעניינה. חנקישייב סיפר שחגי פליסיאן ביקש לנקום במנהל הבר נוער, שאול גנון, שתקף מינית את אחיו הצעיר, בנימין.
המשטרה פתחה בחקירה ונחתם עם חנקישייב הסכם עד מדינה. במהלך התקופה בה היה עד מדינה הופעל חנקישייב כסוכן סמוי והקליט את פליסיאן בהקלטה שהביאה להעמדתו לדין של פליסיאן ובמהלכה הוא נשמע אומר: ״עשינו עבודה נקייה שם בבר נוער״. 
בהמשך טען פליסיאן כי חנקישייב דובב אותו כדי לסחוט את גנון, וסיפר כי חנקישייב הכתיב לו בהודעות מה לומר, ולאחר מכן הורה לו למחוק את ההתכתבות. בינואר האחרון הצליחו במשטרה לשחזר את המסרונים, שחיזקו את גרסתו פליסיאן. המידע החדש הביא לשחרורו של פליסיאן ולמעצרו של חנקישייב, ועד לרגע כתיבת שורות אלו, השאלה מי ביצע את הרצח הנוראי בבר נוער נותרה פתוחה.