עימות אלים פרץ בעת האירוע לציון יום הנכבה שאירגן "תא חדש", תא סטודנטים יהודים וערבים באוניברסיטת תל אביב.
תחת אבטחה כבדה של עשרות שוטרים ומחסומי משטרה, עמדו משני צידי המתרס למעלה ממאה סטודנטים, פעילים ובכירים מהמגזר הערבי, ומולם עשרות פעילי ימין שבלטו בהם הח"כ לשעבר מיכאל בן ארי וברוך מרזל. 
בעיצומה של העצרת ועל רקע קריאות ביניים של פעילי הימין, הגיע אחד מאנשי הימין מאחורי השילוט של האירוע וניסה להוריד ואת השלטים ולחטוף את דגל פלסטין שהיה מונף. במקום פרצה מהומה שבעקבותיה ניסה אחד המארגנים למנוע את הורדת הדגל ונשכב על הרצפה, בשל מכה שספג, לטענת המארגנים.

כוחות המשטרה הסתערו על המקום ועכבו לחקירה את פעיל הימין ואת אחד המארגנים. בכירים מהמגזר הערבי דרשו לשחררו וטענו: "הוא גם הותקף וגם נעצר, זו גזענות". במשטרה הבהירו שבודקים את העניין.


פעילי מרצ באירוע. צילום: אלוני מור

"לא חוששים מהצעקות של הימין, מי שחלש צועק"
האווירה המתוחה והטעונה החלה כבר לאחר השעה 11 בבוקר, עם ההכנות לתחילת העצרת. מזכיר תא חדש באוניברסיטת תל אביב, טארק עואד, תושב הכפר ערבה בגליל אמר: "אנחנו מציינים 67 שנים לנכבה באוניברסיטה שהוקמה על אדמת הכפר שייח מוניס, שעקרו אותו ב-48. זה אחד מ-531 כפרים שעקרו אותם. לא נשכח את הנכבה שלנו". 
מארגן נוסף, פראס אגבריה, מאום אל פחם הלומד במכללה למנהל בראשון לציון, אמר: "אנחנו לא חוששים מהצעקות של הימין, מי שחלש צועק".
למקום הגיעו חברי כנסת מהרשימה הערבית המשותפת, ביניהם ראש הרשימה, ח"כ איימן עודה שאמר: "אפשר להתווכח מה היה בשנת 48 ו-47, אבל אי אפשר להתווכח שרבים מבני העם הערבי הפלסטיני הפכו לפליטים ושילמו את המחיר הכבד ביותר. חלקם נאלצו לברוח בגלל המלחמה, יש להכיר בעוול ההיסטורי ולתקן אותו".
עודה הוסיף: "הכיבוש מאז 67 משחית, הוא פוגע בעיקר בפלסטינים אך הפגיעה המוסרית היא בכולם. מן העבר השני אמר הח"כ לשעבר מיכאל בן ארי: "הם הולכים ונחלשים מדי שנה, יש כאן צביעות באוניברסיטה, יש עיוות. הם נהנים מהנכבה וגם מרוויחים כשהם לומדים כאן".
ברוך מרזל אמר: "שיהיו להם הרבה נכבות. המקום הזה סמלי, יושבים כאן פרופסורים מהשמאל הקיצוני בלשכות מרווחות על האדמות של השייח מונס ומטיפים מוסר. הם האחרונים שיכולים להטיף מוסר למדינת ישראל".

ברוך מרזל. "הם האחרונים שיכולים להטיף מוסר למדינת ישראל". צילום: אלוני מור

"לא ניתן שיפגעו בזכות של העם היהודי לחיות במדינתו"
 
על רקע המתח הגואה וקריאות של פעילי הימין שצעקו בין היתר: "נכבה - שקר", בתחילה הטקס עלתה סטודנטית שמנתה כפרים פלסטינים שנעקרו לדבריה בשנת 48: "יותר מ-750 אלף הפכו לפליטים, הערבית הפכה לשפה זרה בארצה. אנחנו מסרבים לשכוח את מחנות הפליטים".
זה אחר זה עלו נואמים שסיפרו בערבית, בעברית ובאנגלית את סיפוריהם של סביהם ואבותיהם שלטענתם נעקרו מאדמותיהם.
אחת מהמנואמות סיפרה על הכפר איקרית: "במלחמת 48 אמרו לתושבים הנוצרים ולסבא שלי שצריכים לעזוב לשבועיים, השבועיים הפכו ל-67 שנים והם עוד ממשיכים לחכות, אפילו שבג"ץ קבע שצריכים לחזור לאדמותיהם. 
מנגד פעילי ימין צעקו: "הם רצו להשמיד אותנו ולא הצליחו", שרו "עם ישראל חי" והשמיעו כינויים קשים כמו "רוצחים".
למקום הגיעו כמה פעילי מרצ שהניפו שלטים מול פעילי הימין וצעקו "הפאשיזם לא יעבור". בעיצומה של סערת הנאומים משני הצדדים אירעה התקרית, לאחריה הונפו כמה דגלים פלסטינים והעצרת נמשכה תחת אבטחה כבדה. פעילי הימין סיימו בתום העצרת את מחאתם בשירת המנון התקווה והבטיחו: "אנחנו נהיה פה ולא ניתן שיפגעו בזכות של העם היהודי לחיות במדינתו".