היפאא עואד, פעילה מהגליל וחברה בקבוצה היהודית-ערבית "חברה משותפת" בכרמיאל, קיבלה היום (רביעי) שיחת טלפון מטרידה, בה איימו על חייה ועל חייו של השחקן והבמאי מוחמד בכרי. 



עואד היא אחת ממארגני האירוע שיתקיים מחר בהשתתפות בכרי, בו יוקרן סרטו של הבמאי "זהרה", שנועד לקדם הידברות בין ערבים ליהודים בכרמיאל והאזור. 



בכרמיאל מתגוררות מאות משפחות ערביות והקבוצה פועלת בכדי לאפשר את הקיום המשותף של ערבים לצד יהודים, כפי שקיים בערים מעורבות נוספות. אחת הדרכים בהם הקבוצה פועלת לשם השגת מטרתה היא היכרות עם תרבות האחר. לכן, הוחלט לקיים אירוע הקרנה של סרטו של בכרי, המספר את סיפור חייה של דודתו.



האירוע עתיד להתקיים מחר באודיטוריום של עיריית כרמיאל, בסיום ההקרנה ישוחח בכרי עם הקהל ויספר על הסרט. יש לציין כי העירייה אינה שותפה לאירוע, אלא משכירה את האולם לקבוצת הפעילים.



בשיחה שקיבלה עואד, הזדהה אדם בשם מכלוף בכר והודיע כי שילם לעבריין שלום דומרני על מנת שבכרי יירצח ברגע שיגיע לכרמיאל.



מתוך השיחה:



בכר: "אם תדרוך רגלו של מוחמד בכרי בכרמיאל, שלום דומרני ידאג שהוא ירצח".



עואד: "אני הבאתי את מוחמד לאירוע, אם מישהו ירצה לגעת בו הוא יצטרך לעבור דרכי".



בכר: "אין בעיה, אשלם לו שיבצע עבודה כפולה".



עו"ד נדאל עותמאן, מנהל המטה למאבק בגזענות, אמרה: "הניסיון לסתום פיות ולהכתיב סדר יום ציבורי גזעני לא יכול לעבור בשקט. אנו דורשים ממשטרת ישראל לחקור את דברי ההסתה והאיום ברצח ולהבטיח את קיומו של האירוע ללא הפרעה. כמו כן, אנו קוראים לציבור היהודי והערבי המאמין בחיים משותפים להגיע לאירוע ואף לצפון בסרט שיוקרן".



לאחר מכן הגישה עואד תלונה במשטרה. סגן מפקד משטרת כרמיאל, סנ"צ יעקב ביטון, הודיע כי ידאגו לאבטחה מקסימלית לאירוע.