17.6% מהצרכנים הישראלים יקנו פחות מוצרי חלב לחג השבועות השנה ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה. 73.9% מציינים כי השיקול לכך הוא כלכלי. כך עולה מסקר של עמותת "חסדי נעמי", הגדולה בארץ לחלוקת מזון לנזקקים. 
על פי הסקר של TRI" מחקרים אסטרטגיים", חילונים הם אלה שמדווחים יותר על הפחתה בצריכת החלב לחג. מהסקר עולה כי מדובר ב-22.6% מציבור הצרכנים החילוני לעומת 7.2% מהדתיים. 
על פי הסקר, בשגרה מוציאים 36.1% מהצרכנים בין 200 ל-400 שקל  בחודש על מוצרי חלב. רק 13.2% מקדישים לסעיף ההוצאה הזה ברכישת המזון שלהם עד מאה שקל בחודש.  

השבוע החלה עמותת "חסדי נעמי" במבצע השנתי שלה לחלוקת חבילות מוצרי חלב לקראת שבועות. לדברי הרב יוסף כהן, יו"ר העמותה, "זה מצב מצער שאנחנו צריכים לסייע לישראלים כדי לרכוש מוצרי חלב. אני מקווה שנגיע ליום בו נהיה מחוסרי עבודה. לצערי, כמי שמנהל 20 אלף מתנדבים, אני לא רואה את היום הזה מגיע". 
עוד עולה מהסקר כי הציבור הישראלי מוציא כמעט שישה מיליארד שקל בשנה על מוצרי חלב. 72.9% מהציבור מבקשים לבטל את מונופול החלב של שלוש החברות הגדולות וסבורים שפתיחת השוק לתחרות ממשית יכולה להוזיל במידה כלשהי את מחירי המוצרים. 67.9% מהציבור מצדיקים את "מחאת המילקי" שנולדה בעקבות פער מחיר מוצרי החלב בישראל ובמדינות אירופה. 
מהנתונים עולה שאחוז החילונים והאקדמאים מתוך הטוענים למונופול שלוש המחלבות על שוק החלב עומד על כ-81%.  מנכ"ל "חסדי נעמי", משה כהן, אומר: "אם ניקח משפחה חרדית ומשפחה חילונית עם אותו מספר ילדים, ששתיהן משתכרות אפילו אותו דבר, הרי שהחילוני חייב לקחת את הילד שלו לקולנוע ולסיים ערב בילוי עם עלות נוספת של דלק, חניה ואוכל.

"אצל החרדים מרחב הבילוי הציבורי מצומצם. ישקיעו שם במנהגים כמו זה של חג שבועות, צריכת מוצרי חלב מוגברת. אותם חרדים לא יקנו בהכרח את אותם מוצרי חלב בהמשך השנה. צרכן אחר, חילוני לצורך העניין, יפזר את ההוצאה שלו על מוצרי חלב לאורך השנה כולה, גם במחיר של צמצום הצריכה בחג וויתור על המנהג". 

היום תקדיש "חסדי נעמי" את הסניף בתל אביב לחלוקת מזון לנזקקים לקראת שבועות.