תאונת דרכים קשה אירעה הבוקר (חמישי) בכביש 40, צומת להבים רהט. כתוצאה מהתאונה, בה היו מעורבים שני כלי רכב ואוטובוס, נהרגו שלושה בני אדם, כולם בשנות ה-30 לחייהם.



בזירת האירוע זוהו גם שני פצועים, האחד במצב קשה והשני במצב קל- נהג הרכב הפרטי (63) ונהג האוטובוס (50). הם פונו לבית החולים סורוקה להמשך טיפול. ההרוגים והפצועים הם שני בדואים תושבי לקייה ושלושה פלסטינים מהגדה המערבית.




זירת התאונה. צילום: עטוה אבו חרמה, רדיו סאות אנ-נקב


שוטרי תחנת רהט ושוטרי אגף התנועה הגיעו למקום לבחינת נסיבות התאונה. בשל התאונה, צומת להבים לדרום נחסם לתנועה ועומסים כבדים נרשמו במקום. כמו כן נחסמו הצמתים בבית קמה, דבירה, אשל הנשיא, כביש 310 וככר רהט.



פראמדיק מד"א עומר אלמכאווי וחובש בכיר במד"א יוסי אבוהרון סיפרו: "מדובר בתאונה קשה ומזעזעת, כשהגענו למקום ראינו תאונה חזיתיתי צדדית בין אוטובוס וג'יפ פרטי שצידו הימני מעוך לחלוטין. בתוך הגיפ נלכדו ארבעת הנוסעים, גברים בשנות השלושים לחייהם. הנהג היה בהכרה וסבל מפגיעה רב מערכתית ושלושת הנוסעים היו מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה וסבלו מפגיעה רב מערכתית קשה ביותר".



הם הוסיפו על תהליך הפינוי של הפצועים וההורגים: "לאחר חילוץ ממושך נאלצנו לקבוע את מותם של שלושת הנוסעים. הענקנו טיפול רפואי לנהג הרכב, גבר כבן 40 ופינינו אותו לבית חולים כשהוא בהכרה ומצבו קשה ויציב עם פגיעה רב מערכתית. נהג רכב פרטי כבן 70, שנקלע לתאונה והתנגש בתמרור היה בהכרה מלאה והתהלך במקום כשמצבו קל עד בינוני, לאחר טיפול במקום פינינו אותו לבית חולים".


 

צילום: חטיבת דובר המשטרה

מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי מתחילת שנת 2015 נהרגו 143 בני אדם בתאונות דרכים לעומת 108 בני אדם שנהרגו בתקופה המקבילה בשנה שעברה - עליה של כ-35%.
 
שמואל אבואב, מנכ״ל אור ירוק, אמר הבוקר בעקבות התאונה: "מדינת ישראל נמצאת במצב חירום לאומי עקב העלייה במספר ההרוגים זו השנה השלישית ברציפות. הכי קל זה להאשים את הנהג אבל גם למדינה יש אחריות. שר התחבורה חייב לרכז את כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים ולפעול לצמצום ההרוגים בכבישים. הוא חייב לשים בראש סדר העדיפויות את הצלת חיי האדם״.