יו״ר ״ישראל ביתנו״, ח"כ אביגדור ליברמן, קרא היום (חמישי) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבטל את פגישתו היום עם יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה.

ח״כ ליברמן אמר כי "פגישתו של נתניהו עם עודה, אחד מהמתנגדים החריפים להיותה של ישראל מדינתו של העם היהודי, מהווה מתן לגיטימציה לכוחות הפועלים להחרבתה של ישראל מתוכה ונותנת הכשר לגיס החמישי הפועל בכנסת ישראל״.

ליברמן התייחס לדברי ראש הממשלה ביום הבחירות: "נתניהו, שביום הבחירות הזהיר מפני ה'ערבים הנוהרים לקלפיות' - ובצדק הזהיר, מפני שאכן הייתה התערבות של גורמים עוינים לישראל ובראשם הרשות הפלסטינית, שעודדה בכלי התקשורת הרשמיים שלה את ערביי ישראל ללכת ולהצביע לרשימה המשותפת. את אותו אדם נתניהו מזמין עכשיו לפגישה-  את אותו עודה שמפניו הזהיר".

שר החוץ לשעבר הוסיף: "אסור לטעות בעודה. ההבדל בינו לבין עזמי בשארה הוא כמו ההבדל בין נשיאה הקודם של איראן, אחמדינג׳אד, לנשיאה הנוכחי, רוחאני. כמו רוחאני, גם עודה הוא איש הפועל בתחכום, עם פנים מחייכות שמסתירות מאחוריהן את אותו רצון של בשארה להביא לקיצה של מדינת ישראל. 
אותו עודה סירב להתנער מדבריו של ראש מערך ההסברה של הרשימה המשותפת כשזה השווה את הציונות לדאעש וסירב להגדיר את חמאס כארגון טרור, גיבה ונתן לגיטמציה לפעילותו. גם את דבריה של חנין זועבי, שנתנה לגיטמציה לרצח שלושת הנערים בגוש עציון לא גינה עודה. זהו האיש, המייצג רשימה של תומכי הטרור בכנסת ישראל - וראש ממשלת ישראל, ממשלה המכנה עצמה ממשלה לאומית - נפגש עימו. אוי לאותה לאומיות".

מהרשימה המשותפת מסרו כי "ליברמן ממשיך לחפש כותרות דרך הסתה".

הפגישה בין השניים נקבעה ביוזמתו של ראש הממשלה. עודה אמר אמש כי מבחינתו, תהה זו פגישת עבודה בלבד: "זו לא פגישת יחסי ציבור ולא פגישה למען הפרוטוקול. אני נושא עמי אחריות גדולה כמי שמייצג מיעוט לאומי וציבור אזרחים רחב מאוד, החי במציאות של אפליה ממוסדת".

עודה מסר כי בכוונתו להעלות בפני נתניהו את מצוקות הציבור הערבי, כמו כן שורה של דרישות בהן הקצאה שוויונית של תקציבים במשרדי הממשלה, הנגשת ההשכלה והחינוך לחברה הערבית, תקצוב הולם של הרשויות המקומיות הערביות, ורפורמת תכנון ביישובים הערביים "אשר תיתן מענה לסוגיה הכואבת של הריסת הבתים".
 
עוד הוסיף: "ממשלת ישראל לא יכולה להמשיך במדיניות הנצחת הכיבוש והתכחשות לעיקרון של הקמת מדינה פלסטינית עצמאית בצד מדינת ישראל, לפי כל החלטות האו"ם הרלוונטיות. החתירה לשלום צריכה להיות כנה, משום שהעם הפלסטיני זכאי לחירות ולמקום תחת השמש. השלום הצודק הוא גם אינטרס של האזרחים בישראל, משום שהוא יסייע להתקדם לשוויון ולצדק חברתי".