בבדיקה שגרתית של מומחי האגף לבקרת חומרי הדברה ומזיקים במשרד להגנת הסביבה, אותרו יתושים הנגועים בקדחת הנילוס המערבי בסביבת העיר אילת ובתעלת ניקוז באור יהודה.



הבדיקות בוצעו בשיתוף מעבדות משרד הבריאות. עם קבלת תוצאות המעבדה עדכן המשרד להגנת הסביבה את הרשויות המקומיות הרלוונטיות בממצאים והנחה להרחיב את היקף הפיקוח וההדברה של היתושים באזור, כדי להפחית ככל האפשר את הסיכוי להדבקת התושבים בנגיף ויבוש מוקדי מים עומדים.



בעקבות הממצאים, המשרד להגנת הסביבה קורא לציבור לפעול להפחתת כמות היתושים באזור, על ידי ייבוש מקורות מים בחצרות, בגגות ובמקלטים ולהודיע לרשות המקומית על כל מפגע יתושים בשטח הציבורי. כמו כן, יש להתגונן מעקיצות יתושים על ידי התקנת רשתות בחלונות הבית ומריחת תכשירים דוחי יתושים. 



מחלת קדחת הנילוס המערבי נגרמת על ידי נגיף המצוי בעיקר בעופות, המועבר לאדם באמצעות עקיצת יתוש נגוע. במקרים בהם מתפתחת מחלה אצל בני אדם, היא קלה ומתבטאת לרוב בחום, כאבי ראש ושרירים. עם זאת, בחלק קטן מהחולים, המחלה עלולה להסתבך ולגרום לדלקת במוח ואף למוות. מאחר ולא קיים חיסון למחלה, טיפול במפגעי יתושים הוא האמצעי המרכזי למניעת העברת המחלה לאדם.