התפתחות נוספת בפרשת רונאל פישר: ראש אגף תנועה במשטרת ישראל ניצב ירון בארי מוסר עדות במחלקה לחקירות שוטרים בעקבות חשד שהיה מעורב בפרשת השוחד של עורך הדין רונאל פישר.



בארי, שכיהן עד לא מזמן כראש משאבי אנוש במשטרה,  ורעייתו חשודים כי השתתפו בפעולת גיוס תרומות בה היה מעורב פישר. בארי מכחיש מכל וכל את החשודות נגדו וטוען שהיה מדובר באירוע צדקה נקודתי. ממשרד המשפטים נמסר כי בשלב זה לא עולה חשד לביצוע עבירות פיליות מצד ניצב בארי ורעייתו.



מוקדם יותר השבוע ניצב ערן מלכה מסר אף הואעדות בפני חוקרי המח"ש. במטרה להגיע עם החוקרים להסדר טיעון, הציף אותם השוטר לשעבר בחומרים ובמידע אודות קצינים בכירים נוספים, חלקם ניצבים, להם ייחס לכאורה מעורבות בקבלת שוחד.

מלכה העביר מידע על פי הנטען גם על קשריו של שותפו לשעבר לעבירות, עו"ד רונאל פישר, עם ניצבים המכהנים בתפקידים רגישים.
במח"ש בוחנים עדיין את המידע שהעביר מלכה וקיבלו את הדברים בהסתייגות לא מבוטלת שכן ברור להם שמדובר באדם שמבחינתם הוכח כלא אמין, וזאת לנוכח חומרת העבירות שיוחסו לו. מאידך, בעדותו במח"ש חשף עובדות וסייע להתקדמות החקירה.
עוד ברור לחוקרי המח"ש כי קצין המשטרה לשעבר מנסה לטהר מעט את שמו ולכן לדעתם לא ינסה להעביר מידע שגוי שיחבל שוב באמינותו.
למרות זאת במח"ש טרם ממהרים לפתוח בחקירה ומידע רב שזורם אליהם מאז הגשת כתבי אישום כנגד קצינים נוספים, נבחן ביסודיות בשלב זה כדי לא לפגוע באותם קצינים ולהטיל דופי ביושרם כל עוד לא הוכח אחרת.
"לא נמהר להכתים או להטיל דופי בקצינים הבכירים בטרם נבסס את החשדות לכאורה"
למרות שעלתה טענה לפיה פנו חוקרי המח"ש אל פרקליט המדינה בבקשה שיורה למפכ"ל ולראש אגף חקירות ומודיעין (אח"מ) במשטרה להרחיק מספר בכירים ביאח"ה מטיפול בתיק החקירה בעניינה של פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, רות דוד, וזאת בטענה שהם מעורבים אישית בחלק מהעבירות, מכחישים במח"ש מכל וכל התנהלות שכזאת.
"בשום אופן לא נעשתה פנייה שכזאת ולא ביקשנו מידור של חוקרים כאלו או אחרים מתיק החקירה בעניינה של רות דוד בעת כהונתה כפרקליטת מחוז תל אביב. חשוב להדגיש כי כל מידע שמגיע אלינו המייחס לכאורה חשדות חמורים כנגד בכירים במשטרה וגורמים נוספים, נבדק בטרם תיפתח חקירה ולכן לא נמהר להכתים או להטיל דופי בקצינים הבכירים בטרם נבסס את החשדות לכאורה", מסר גורם בכיר במח"ש. 

בתוך כך היום בבוקר הוציאה דוברות המשטרה הודעת הבהרה לפיה ראש אח"מ במשטרה, ניצב מני יצחק, מסר עדות פתוחה במח"ש לפני כשבועיים, מעולם לא נחקר באזהרה ולא יוחסו לו בשום אופן חשדות לכאורה למעורבות בפרשת רונאל פישר.