לאחר שבית המשפט המחוזי בירושלים הפך את החלטתו והרשיע את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט,  צפויים השופטים לגזור את עונשו מחדש הבוקר (שני). הפרקליטות דרשה עונש של 8 עד 18 חודשי מאסר בפועל, ההגנה דרשה להימנע מעונש מאסר.



בדיון שנערך בתחילת החודש, הגיש צוות ההגנה של אולמרט, עורכי הדין איל רוזובסקי ואלי זוהר, מכתבים בשבחו של ראש הממשלה לשעבר, בין היתר מטוני בלייר, ראש ממשלת בריטניה לשעבר וראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, שעל אחד ממכתביו אמר השופט: "אני מבקש שתחזירו אותו וגם אנחנו נשכח שקראנו אותו״.



עו״ד רוזובסקי אמר באותו הדיון בו העידה לטובתו של אולמרט גם בתו המאומצת כי ״הוא (אולמרט-א.ז) איבד את כל עולמו, מראש המשלה, האיש החזק בישראל, הפך לנאשם שצריך לבקש את חסדי בית המשפט".



התובע מטעם הפרקליטות, עו״ד אורי קורב, טען מנגד כי "הנזק שגרם אולמרט הוא לא רק בקבלת מעטפות הכסף, זו פגיעה אנושה באמון הציבור ובנבחריו. זו הסכמה של הדרך הקצרה המחלה של מעשים כאלה למדרון החלקלק ולהפיכתנו למדינת עולם שלישי". קורב הוסיף ואמר כי "המניעים של אולמרט הם מניעים של בצע כסף, הנאשם לא הביע חרטה, לא שיתף פעולה עם הרשויות, בחר בדרך השקר במשטרה ובבית המשפט".



כזכור, אולמרט הורשע בעבירות של הפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, במסגרת פסק דין משלים בפרשה המכונה פרשת טלנסקי. פסק הדין המשלים ניתן לאחר שבית המשפט המחוזי זיכה את אולמרט בפרשת טלנסקי ביולי 2012. במסגרת הערעור שהגישה הפרקליטות, ובצמוד להרשעתו של אולמרט בפרשת הולילנד ולחתימה על הסכם עד המדינה עם שולה זקן, ראשת לשכתו לשעבר, הגישה הפרקליטות לבית המשפט העליון בקשה להציג ראיות חדשות, הקלטות שקיבלה משולה זקן, הנוגעות לפרשה.



העליון קיבל את הבקשה החריגה והורה למחוזי לקיים דיון משלים שייבחן האם יש בהקלטות, בצמוד לעדותה של זקן ולרישומי היומן שלה, כדי לשנות את התוצאה ולהרשיע את אולמרט בפרשה זו.



בסוף חודש מרץ השנה, סגן הנשיא יעקב צבן, והשופטים משה סובל ורבקה פרידמן פלדמן, שהחליפה בהליך המשלים את הנשיאה (בדימוס) מוסיה ארד, הפכו את ההחלטה הקודמת בתיק, וקבעו כי "על יסוד הראיות החדשות, לא נותר ספק כי כספי הקופה שניהל אורי מסר שימשו את הנאשם גם למטרות פרטיות״. זאת תוך שהשופטת החדשה בהרכב, רבקה פרידמן פלדמן, קבעה כי גם בלי ההקלטות וללא העדות של זקן, צריך היה להרשיע את אולמרט.



הפרשה החלה לפני שבע שנים, באפריל 2008, אז החלו לעלות חשדות נגד ראש הממשלה לשעבר בפרשת ״מעטפות הכסף״, המוכרת כפרשת ״טלנסקי״, על שמו של העד המרכזי בפרשה משה טלנסקי.



בכתב האישום שהוגש בשנת 2009, נטען כי אולמרט קיבל מטלנסקי טובות הנאה כספיות אסורות וכי פעל למען טלנסקי בניגוד עניינים חריף. נטען עוד כי הכספים שקיבל מטלנסקי וכספים נוספים הוחזקו במזומן ובהסתר אצל עו"ד אורי מסר, וכי אולמרט השמיט דיווח על כספים אלה מהדוחות וההצהרות למבקר המדינה.