ניסים אלפרון הוא איש משפחת הפשע שנעצר אתמול בחשד למעורבות בחיסולו של פליקס אבוטבול בשנת 2002 בפראג, כך הותר היום (שני) לפרסום. מעצרו הוארך בשישה ימים. המעצר של אלפרון הוא חלק מפרשת 512.



השופט מנחם מזרחי אמר: "יש לאפשר ליחידה החוקרת לבצע פעולות החקירה". אלפרון התייחס בבית המשפט לעובדה שנעצר בנתב"ג. "בכלל לא הייתי אמור לברוח מהארץ", אמר. "חיכיתי להם. אם הייתי רוצה לברוח הייתי בורח. מה יש לברוח?".



עם מעצרו, אמר אלפרון לשוטרים: "נרגעתי כשהבהרתם לי שעל זה אתם עוצרים אותי".



מהמשטרה נמסר כי 56 חשודים עצורים בפרשה ועד כה נחשפו חלק מהאירועים והחשדות הנחקרים במסגרתה - קשירת קשר לרצוח את זאב רוזנשטיין בגני התערוכה בתל אביב באמצעות רכב תופת ב-12 שנה, וכן ברחוב יהודה הלוי בתל אביב, גם כן 12 שנים - אירוע בו נרצחו שלושה אזרחים חפים מפשע, רצח דורון סרוסי בשנת 2004, רצח יוני אלזם בשנת 2005, רצח גיא יחזקאל שאירע בחו״ל בשנת 2003, נסיון רצח אסי אבוטבול שאירע בחו״ל בשנת 2004 ונסיון רצח נוסף שאירע בשנת 2006, עבירות על פי חוק המאבק בארגוני פשיעה (חברות בארגון), חשד למעורבות בפרשיות ייבוא וסחר בסמים חובקות עולם בהיקפים גדולים בין השנים 2003-2006 וכן חשד לביצוע עבירות הלבנת הון ומס.



אתמול עומת יצחק אברג'יל, אחד החשודים המרכזיים בפרשה 512, עם עד מדינה בכיר תחת אבטחה כבדה. בנוסף, על פי תוכניות החקירה, קיימת כוונה לעמת את אברג'יל מול עדי מדינה נוספים הקשורים לפרשה. 



העימות נעשה ללא ידיעתו של פרקליטו, עו"ד שרון נהרי, ולא תואם עמו.