מאות ליוו היום (שני) אחר הצהריים למנוחת עולמים את אריאל רוניס, מנהל לשכת האוכלוסין בת"א, ששם קץ לחייו בעקבות פוסט שנכתב בפייסבוק, בו הואשם בגזענות.

רוניס הובא למנוחת בבית העלמין "מנוחה נכונה" שבכפר סבאבין המשתתפים בלוויה היה שר הפנים הנכנס, סילבן שלום, שנפגש לפני כן עם עובדי לשכת האוכלוסין. השר שלום אמר כי גם אחרי האסון "ישנם אנשים שברוב חוצפתם מבקשים להקים ועדת בדיקה שתחקור את טענת האישה (שהאשימה את רוניס בגזענות- מ.כ). אין גבול לחוצפה, אין גבול לחוסר האנושיות".

שר הפנים הוסיף: "כל מטרתו של אריאל כשנכנס לתפקידו לפני חצי שנה הייתה לשפר את השירות וליעלו, ולשפר את היחס. איך אפשר לקחת בקלות חיים של בן-אדם"?

שלום ביקש להביע את תנחומיו למשפחת רוניס ואמר: "הגעתי היום לעמוד לצד העובדים לאחר האירוע הקשה שפקד את הרשות בכלל ואת הלשכה בתל-אביב בפרט, פגשתי עובדים מסורים ומקצועיים, אשר עושים עבודתם נאמנה גם בימים קשים. שמעתי אין ספור שבחים על אדם שמעבר להיותו מנהל - היה בראש ובראשונה אנושי. העובדים התייחסו אליו כאל בן-אדם, נמשיך לתמוך בעובדים בתקופה קשה זו".

עובדים ברשות האוכלוסין התלוננו כי בסמוך לבית העלמין נתלה שלט בו נכתב "במשטרת ההגירה מתנהגים באכזריות", וקבלו על היעדר הרגישות בתליית שלט מכפיש מסוג זה בעת הבאתו למנוחות של מנהל הלשכה, ששם קץ לחייו בעקבות אותו פוסט פוגעני ברשת הפייסבוק".

לבקשת המשפחה, לא סוקרו דברי פרידה שנאמרו בלוויה.