לא משחק ילדים: עמית קליין בן ה-18 הוכיח אתמול כי גם משחק של מציאות מדומה יכול להפוך עד מהרה למציאות ורודה, שכוללת כרטיס כניסה לעבודה
נחשקת בחברות היי טק מובחרות כמו צ'ק-פוינט, IBM ו-EMC, שירות צבאי ביחידה מובחרת וכמובן, עתיד כלכלי אופטימי.

קליין, תלמיד כיתה יב' מגן יבנה, זכה אתמול באות המצטיין של תכנית הסייבר הלאומית "מגשימים", תודות לאפליקציה מיוחדת במינה שפיתח. מדובר באפליקציית המציאות הרבודה (הדבקת אלמנטים דיגיטאליים על מציאות קיימת) הראשונה בישראל - בטלפון הנייד בגרסת אנדרואיד.

"האפליקציה מאפשרת להשתמש בחדר שבו משתמש הטלפון הנייד נמצא, בתור סביבת המשחק המופיעה על צג הסלולארי שלו, כך שיקבל תחושה שהמשחק הוירטואלי משוחק במציאות האמיתית", הסביר אתמול היזם הצעיר. קליין הוסיף כי "מהפכניותו של היישום היא בכך שהיא מאפשרת גם לחברים הנמצאים באותו חדר להשתתף במשחק, כשעל צג כל אחד מהחברים, ניתן לראות את כל השחקנים ולקבל את התחושה שהמשחק משוחק בחדר בו כולם נמצאים".
 
ההישג של קליין מתעצם לנוכח העובדה כי להבדיל ממרבית חבריו, שהחלו את העיסוק בתחום המחשבים והסייבר כבר בכיתה י', הוא הצטרף רק שנה מאוחר יותר. קליין שמע   לגמרי במקרה על "מגשימים", תכנית להכשרת נוער בתחומי המחשבים והסייבר, שנוסדה לפני כחמש השנים ע"י קרן רש"י וצה"ל. בתכנית שותפים גם משרד ראש הממשלה, משרד הביטחון, מפעל הפיס, קרן שוליך, קרן אדליס וקרן דניאל.

אתמול סיפר קליין כי "תמיד ידעתי שאני רוצה ללמוד את התחום, במיוחד אחרי שראיתי כיצד ישראל הפכה יעד מרכזי למתקפות סייבר". הצעיר המוכשר הצליח עד מהרה להדביק את הפער מחבריו, ואתמול, מבין יותר מ-100 בוגרים, הוא נבחר כאמור למצטיין התכנית היוקרתית. אם זאת לא מספיק, הרי שתודות לידע שצבר בתכנית, במרץ הקרוב יתגייס עמית ליחידת מודיעין יוקרתית. 
 

גם לאחר שחרורו מצה"ל, לא תחסר תעסוקה לצעיר. בעקבות האפליקציה הייחודית שפיתח, החלו לחזר אחריו גם כמה מחברות ההיי טק המובילות בישראל. "באחד מכנסי הסייבר, הצגתי את הפרויקט שלי ופנו אליי מספר נציגים של חברות, כמו IBM, צ'ק-פוינט ו- EMC, שגילו בי עניין", סיפר אתמול קליין והסביר כי "בזמן שנותר לי עד הגיוס אני מעוניין לעבוד באחת מהחברות כדי להעמיק את הידע, ועל הדרך לחסוך קצת כסף".
 
"עמית הוא דוגמא לפוטנציאל הטכנולוגי הגדול הטמון בקרב צעירי הפריפריה", אומר יו"ר קרן רש"י,  הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, שהוסיף כי "מעבר לתרומה האישית של התכנית לעתידם האישי והמקצועי של מאות חניכיה, 'מגשימים' מסייעת בצמצום הפערים הטכנולוגיים בין המרכז לפריפריה".