בכנסת הוגשו היום (שלישי) שתי הצעות חוק פרטיות של ח"כים באופוזיציה, במטרה לפרק את המונופול של חברת בזק. את ההצעות הגישו חברת כנסת עליזה לביא (יש עתיד) וח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני).
ח"כ לביא הסבירה כי הגישה את ההצעה "בעקבות ניסיונות לקבור את הרפורמה בפירוק המונופול בזק בשל אינטרסים פוליטיים וקואליציוניים".
לדברי לביא, "לא ייתכן שמהלך חשוב כל כך להורדת יוקר המחיה ייעצר בשל אינטרסים פוליטיים. הצעת החוק תשים קץ לקשיים שמערימה חברת בזק על יצירת התחרות בשוק התקשורת, בניגוד להחלטה על יישום רפורמת פס הרחב. בזק מונעת מהלך הכרחי שנועד לטפל ביוקר המחיה". 

גם ח"כ מיקי רוזנטל הגיש הצעה דומה שתחייב את בזק למכור את מרכיב השירות הישיר ולהשאירה כחברת תשתית בלבד. לדבריו הרפורמה צפויה להוזיל בעשרות אחוזים את העלויות לצרכן.

"פירוק בזק הוא צעד הכרחי כחלק מהמאבק בריכוזיות במשק"
 
ח"כ רוזנטל אמר כי החליט להגיש את ההצעה לאחר שהשר גלעד ארדן, שהיה חתום על הצעה דומה, חזר בו והחליט שלא יטפל בחוק בזק. רוזנטל הסביר: "פירוק בזק הוא צעד הכרחי כחלק מהמאבק בריכוזיות במשק, אני סקרן לדעת איך יצביע גלעד ארדן על הצעת החוק שהגשתי".
בדברי ההסבר להצעת החוק של ח"כ לביא נכתב כי "רפורמת השוק הסיטוני, המכונה רפורמת הפס הרחב, נועדה להפחית את מחירי התקשורת לצרכן. מאז נכנסה הרפורמה לתוקף, מפרה חברת בזק את תנאי רישיונה ופועלת לשימור המונופול שלה באמצעות מניעת התחרות בשוק, ובכך מונעת הוזלת מחירים לצרכנים". 
התערבות של הממונה על ההגבלים העסקיים, מסבירה ח"כ לביא, "תחייב את חברת בזק למכור את אחזקותיה בשירותי התוכן והשירותים על מנת שתישאר כחברת תשתית בלבד. צעד זה יגביר את התחרות בשוק התקשורת הישראלי, יוזיל את מחירי האינטרנט והשירותים מבוססי פס רחב בעשרות אחוזים ויטיב עם הצרכנים".