"ביצענו בדיקות פוליגרף כדי לוודא שבפרשת רונאל פישר לא מעורבים שוטרים נוספים בלהב 433", כך אמר היום (שלישי) מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו. הוא אמר את הדברים בכינסו של התאחדות התעשיינים בבאר שבע.



פישר מואשם ביחד עם פרקליטת מחוז ת"א לשעבר, עו"ד רות דוד ורב פקד ערן מלכה, לשעבר קצין בלהב 433, בעבירות של לקיחת ומתן שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט ועוד, כל אחד לפי חלקו. 



בכתב האישום נטען כי רפ"ק מלכה, אשר שימש בתקופה הרלוונטית קצין חקירות מנוסה, עורך דין בהשכלתו, אצר בתוקף תפקידו סודות כמוסים של יחידות החקירה הרגישות ביותר ביחידת להב 433 ויחידות חקירה נוספות, בין מחקירות אותן ניהל בעצמו ובין מאלה עליהן למד מעמיתיו.



בשבוע שעבר מסר מלכה עדות בפני חוקרי מח"ש במטרה להגיע לעסקת טיעון. בעדותו מסר מלכה מידע על קציני משטרה נוספים, בהם ניצבים מכהנים ועל קשריהם עם רונאל פישר.



לגבי פישר, עו"ד בהשכלתו, ואדם מרושת היטב בקהלים שונים, נטען כי ניצל את מעמדו הציבורי, קשריו הענפים וכישוריו כדי לסחור במידע, תוך שהוא אינו בוחל במעשי שיבוש חקירה חוזרים ונשנים של חקירות סמויות ורגישות ביותר, אגב עריכת מניפולציות מתוחכמות ומצגים, המערבים אמת ובדיה, אל מול גורמים שונים, והכל מתוך תאוות בצע חסרת מעצורים של השניים, אשר חברו להם יחד".
 
עוד עולה מכתב האישום כי לאחר שמעלליהם החלו להיחשף ונפתחה נגדם חקירת מח"ש, פעלו פישר ומלכה באופן נמרץ לשבש אף החקירה שהתנהלה במח"ש, ואף הצליחו בשלב המוקדם של החקירה באופן חלקי לעשות כן, עד כדי כך שלאורך מספר חודשים, נקלעה החקירה למבוי סתום, שנפרץ בסופו של דבר עם הצלחת גורמי החקירה לבצע חדירה למכשירים הניידים של ערן מלכה ושל עדת המדינה המכונה בפרשה ע' וששמה נאסר לפרסום.

כתב האישום מייחס לעו"ד  דוד עבירה של שיבוש מהלכי משפט בנוגע לשתי פרשיות וכן בעבירה של קבלת נכסים שהושגו בפשע. האישום בעניינה של עו"ד רות דוד אושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אשר עוקב מקרוב אחר הטיפול בפרשה ובספיחיה.

נאשמים נוספים בפרשה הם מנכ"ל מע"צ, שי ברס, יאיר ביטון, בעליה של חברת הבנייה ב. יאיר בע"מ, והאחים יוסף ואביב נחמיאס מחברת הבנייה אשר שילמו שוחד בתמורה לקבלת מידע לכאורה על תיקים שהתנהלו נגדם.