בעקבות ירי הרקטה הערב (שלישי), לעבר הדרום מרצועת עזה, במערכת הפוליטית הגיבו בחריפות וקראו לממשלה לפעול במהירות.



יו״ר ״ישראל ביתנו״, ח״כ אביגדור ליברמן שב ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו על כך שאינו להפיל את שלטון חמאס: "ממשלה שאינה מוכנה לכתוב בקווי היסוד שלה שבכוונתה למגר את שלטון החמאס בעזה וראש ממשלה ושר ביטחון שכבר הוכיחו בשנה שעברה שגם בפועל הם לא מוכנים לעשות זאת, אפילו כשהאויב משגר טילים כמעט לכל הארץ וכשיש לה גיבוי בינלאומי מלא - ממשלה כזו היא ממשלה שמשדרת חולשה ואם לא תתעשת עדיף שתסיים את כהונתה כבר עכשיו, מיד אחרי שהתחילה, לטובת ביטחונם של אזרחי ישראל וחוסנה של מדינת ישראל".



שרת התרבות והספורט, ח״כ מירי רגב (הליכוד) הגיבה גם היא מיד לאחר האזעקות ואמרה: ״חבל שהחמאס מנסים שוב לדרדר את המציאות הבטחונית בדרום. מדינת ישראל צריכה להגיב על כל ירי לעבר אזרחי ישראל״.



גם בשמאל הגיבו וח"כ עמר בר לב (העבודה) הגיב על שיגור הרקטות: "אני קורא לראש הממשלה להגיב באופן חד ותקיף לחמאס שנושא באחריות המלאה על כל סוג של ירי או פעילות טרור היוצאת מרצועת עזה. לצערי, אנו מקבלים הערב עוד איתות שחוסר העמדה התקיפה של נתניהו ויעלון ובד בבד היעדר יוזמה מדינית ברורה הנשענת על ההזדמנות שנוצרה לאחר צוק איתן, יביאו אותנו בקרוב לסבב חוזר בדרום הארץ וכבר היום עלינו להציג לחמאס את תג המחיר שלנו".