סולן חלבון, עיתונאית מוסלמית בעלת טור ב"שארלי הבדו" הצרפתי, פמיניסטית ופעילה חברתית הלוחמת למען חופש הביטוי, נתנה היום (רביעי) הרצאה בישראל. 



חלבון, שדיברה במהלך כנס "חופש העיתונות: אתגרים חדשים, מחויבויות ישנות", של מועדון העיתונאים בירושלים, אחזה במהלך הרצאתה בגליון של "שרלי הבדו" (בתמונה), והגנה בסערת רגשות על העיתון,  בעקבות התגובות והביקורות על כך שלעיתים הוא חוצה את הגבול של חופש הביטוי. 



 חלבון היא זו שעומדת מאחורי הובלת מסע בן 14 יום בקיץ 2011 תחת השם "לא נאנסות, לא נרדפות", מצעד מחאה על פני 300 ק"מ מפריז לבריסל, שיצא לדרך במחאה על אונס 1,152 נשים ביום בקונגו. "האונס הפך להיות נשק אסטרטגי במלחמה וסכסוך שגבה את חייהם של חמישה מיליון אנשים. האונס המסיבי הזה הרס משפחות וחברות", כתבה באומץ רב.



לא מפחדת: ראיון מיוחד עם העיתונאית המוסלמית שנלחמת למען חופש הביטוי 


בעקבות פיגוע הטרור במערכת העיתון, ניהלה מעל דפי העיתון ויכוח פומבי סוער, עם אלו שהעבירו ביקורת חריפה על הקו הסאטירי של "שארלי הבדו". ביניהם טוני ברבר מה"פייננשל טיימס", שטען שמערכת העיתון שנפגעה אחראית לגורלה. 

"למרות הכל, חופש הביטוי ינצח", כתבה. "מה שאני אוהבת באסלאם הוא את צדדיו הסובלניים, ואני נלחמת בכל כוחי נגד הצדדים הקיצוניים שלו". מיד לאחר ההתקפה עזבה את חוף השנהב וחזרה לפריז. 
 
לצד עבודתה ככותבת, חלבון היא פעילה מרכזית בארגון "לא זונות, לא משועבדות". במסגרת הפעילות הספיקה לשגר דיווחים מקונגו, מאפגניסטן ומהודו, בניסיון לעורר את דעת הקהל נגד ניצול נשים, וצילמה סרט על נשים צרפתיות שיצאו לאפגניסטן מטעמים הומניטריים.