האם מאות עובדי ערוץ 10 ושוק הטלוויזיה בישראל יכולים לנשום לרווחה? על פי המסתמן, כנראה שהסאגה הארוכה של הערוץ תגיע לסיומה אולי כבר הערב.



חברת התוכן RGE נמצאת בישורת האחרונה לקראת סיכום עם ערוץ 10 ותיכנס כבעלת השליטה בחברה. הקבוצה של אביב גלעדי, לן בלווטניק ומשפחת רקנאטי, תזרים כ-200 מיליון שקל לערוץ ותחזיק 51% ממנו.

היום (חמישי) ישבו ראשי הקבוצה, ובמרכזם מודי פרידמן, מנכ"ל RGE , עם אנשי בנק לאומי, על מנת להגיע להסדר מימון שיאפשר את העסקה. בתום הדיונים נראה כי יוסי מימן, בעל השליטה הנוכחי בחברה, וארנון מילצ'ן, המחזיק ב-25% מהמניות, יזכו בסעיף אפסייד בגובה 10 מיליון דולר, שתלוי במכירה עתידית של החברה.


ההסכם האמור מגיע כעת לאישור דירקטוריון RGE. יצוין כי לרשות אילן שילוח עומדת זכות הסירוב הראשונית למשך שבועיים מרגע החתימה עם RGE, כך שהוא יוכל להשוות את ההצעה. ב-31 במאי אמור ערוץ 10 להציג לרשות השנייה את עמידתו בתנאים לקבלת רישיון לערוץ טלוויזיה למשך 15 שנה. אם הרשות השנייה תמצא כי הערוץ עמד בדרישות ממנו, וכי חוסנם הפיננסי של בעלי המניות החדשים עומד בדרישות החוק - ערוץ 10 צפוי להיות הראשון שיעבור לרישיון כבר בסוף חודש יוני הקרוב.כמו כן, העסקה צריכה לעבור את הרשות השנייה עקב חשש לבעלות צולבת, שכן 

כמו כן, בגל"צ דווח כי החלטתו של ראש הממשלה להגדיל את החוב ב-16 מיליון שקלים. לא תוכל להתקבל עקב חוות דעת של היועץ המשפטי של משרד האוצר. ההצעה לא עברה אישור של הוועדות הרלוונטיות בכנסת, כיוון שאלה עדיין לא קיימות, ועל מנת שהתקנה תעבור, היא תצטרך להגיע אל שולחנו של שר האוצר החדש, משה כחלון.