בעקבות העלאת שכר המינימום במשק, אישרו היום (שני) שר הרווחה חיים כץ (הליכוד) ושר האוצר משה כחלון (כולנו) תקנה להעלאת הקצבאות לנכים קשים, מקבלי קצבת שירותים מיוחדים וקצבת ילד נכה, הנזקקים לסיוע של אדם נוסף. 
מקבלי קצבת שירותים מיוחדים וקצבת ילד נכה ברמות של תלות תפקודית קשה מאוד, יקבלו תוספת כ-150 עד 285 שקלים בחודש, כך שסך קצבת השירותים המיוחדים שיקבלו תנוע בין 3,072 ל-5,046 שקלים, בהתאם לחומרת מצבם התפקודי. מענה מיוחד ניתן לאנשים מונשמים, חולים המחוברים למכונת הנשמה באופן תמידי, שקצבתם תעלה באופן משמעותי ותעמוד על סכום של כ-6,000 שקלים לחודש.
בפגרת הבחירות האחרונה התכנסה ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות היו"ר הקודם שלה וכיום שר הרווחה, חיים כץ (הליכוד), ואישרה את הצעת חוק העלאת שכר המינימום. האישור בוועדה בוצע בכפוף להבטחת שר האוצר בממשלת המעבר, ראש הממשלה בנימין נתניהו, לכץ וליו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, להעלות כבר בשנת התקציב הנוכחית את קצבאות השירותים המיוחדים לאנשים במצב סיעודי, כדי שאלה לא יינזקו מהעלאת שכר המינימום שעליהם לשלם למטפלים הסיעודיים. 


"אם יקבלו את מה שסיכמנו עליו עם ראש הממשלה, ארגיש מרומה"
בתחילת אפריל האחרון בוצעה הפעימה הראשונה בחוק העלאת שכר המינימום אבל לא הועלו קצבאות השר"מ (שירותים מיוחדים), למרות התקציב שהקצה לכך נתניהו, מאה מיליון שקלים לשנת התקציב הנוכחית.
בטקס כניסתו לתפקיד בשבוע שעבר אמר שר הרווחה חיים כץ: "אמרתי לביבי שאני לא מעביר את חוק שכר המינימום בלי להבטיח שאנשים שמשלמים לעובדים סיעודיים יקבלו את התוספת לקצבה, והוא נתן מאה מיליון שקל. הקמנו ועדה שבחנה איך לחלק את הכסף והיא סיימה את עבודתה ביעד. אבל נכון לעכשיו אף אחד עוד לא קיבל כלום". לשאלת "מעריב" במהלך נאומו, האם התקנות שיגיש, יכללו העלאה רטרואקטיבית של קצבאות הסיעוד, מאז עלה שכר המינימום בראשית אפריל, השיב השר כץ בחיוב: "כן, הכל רטרואקטיבי. כי אם הם לא יקבלו את מה שסיכמנו עליו עם ראש הממשלה, אני ארגיש מרומה". 
עם השלמת התקנות אמר היום השר כץ: "התיקון לחוק נועד להקל על הנכים ועל בני משפחותיהם הנדרשים פעמים רבות לרכוש שירותים כאלה ואחרים לצורך טיפול בנכה". שר האוצר כחלון ציין: "מדובר בתוספת חשובה, ערכית ומוסרית שמטרתה היא להקל ולו במעט על חיי היום יום של הנכים ושל אלו המלווים אותם. נמשיך ונפעל על מנת לשפר את מצבם של אוכלוסיית הנכים, ניצולי השואה, השכבות החלשות ואחרים הזקוקים לסיוע מהמדינה".