התבטאויותיו מעוררות המחלוקת של ראש הממשלה בנימין נתניהו בערב הבחירות האחרונות יישארו מונצחות בוויקיפדיה.



בימים אלו התקיים דיון מאחורי הקלעים בוויקיפדיה ישראל סביב הערך בעל השם ״המצביעים הערבים נוהרים בכמויות אדירות לקלפי", ההתבטאות המפורסמת שהושמעה בסרטון שפורסם בפייסבוק בפרופיל של נתניהו ב־17 במרץ, יום הבחירות, במטרה לעודד את בוחרי הימין לבוא ולהצביע.



עורך בשם ״אדם מה״ מצא לנכון לכתוב ערך מקיף על אודות התבטאות זו, הכולל 60 קישורים שונים למקורות חיצוניים. עורך אחר בשם ״גארפילד״ תהה אם יש מקום לערך שכזה באנציקלופדיה החינמית. ״לא הייתי נותן לה שני משפטים בערך על הבחירות האחרונות... פטפטת״, כתב. ״אדם מה״ השיב לו: ״לא הייתי קורא לתגובות הממשל האמריקאי, נשיא המדינה, העיתונים המובילים בעולם וגופים גדולים וחשובים פטפטת תקשורתית. התבטאות זו זכתה להתייחסות ולגינויים מסביב לעולם ובאופן ישיר גם מנשיא ארה״ב, ברק אובמה. ״זהו ערך מיותר, אני לא מוצא שום דבר גזעני בהתייחסות לשיעורי ההצבעה במגזר הערבי״, כתב עורך אחר.



בעקבות הדיון הסוער הציע עורך בשם ״מתניה״ להחליט בהצבעה אם להשאיר את הערך בויקיפדיה או להסירו. בעלי זכות ההצבעה על הסרת ערכים הם עורכים רשומים שערכו או סייעו לכתוב מאה ערכים או יותר.



הוויכוח בין הצדדים נמשך כבר יותר משבועיים והוכרע אמש, שרוב העורכים הצביעו בעד שמירת הערך.



הוויכוח הוביל לדיון גם על ערך דומה שנכתב על אודות נאומו של יאיר גרבוז זמן קצר לפני הבחירות, התבטאות נוספת שהשפיעה על תנועת מצביעים לכיוון ימין. גם את הערך הזה, המכונה ״נאום הקומץ״, הוצע למחוק, אך הוחלט לבסוף להשאירו.



מוויקיפדיה ישראל נמסר בתגובה: ״לוויקיפדיה יש קריטריונים לערכים שנקבעו על ידי קהילת הכותבים בוויקיפדיה. כל דיון לגבי מחיקה של ערך מתבצע בצורה שקופה וניתן לעיין בדף השיחה הרלוונטי לדעות לכאן ולכאן. ההחלטה על מחיקת ערך או השארתו היא של הכותבים המתנדבים, והיא מתקבלת בהחלטה דמוקרטית על פי דעת הרוב״.