רכז המשק לשעבר של קיבוץ נירים, גדי ירקוני, ניצח הערב (שלישי) בבחירות לראשות מועצת אשכול. ירקוני נפצע ביומו האחרון של מבצע "צוק איתן" ואיבד את שתי רגליו.



ירקוני זכה ב-51% מקולות הבוחרים וניצח את שני המתמודדים האחרים - אורי נעמתי, שקיבל 44% מהקולות ורן גויטע שקיבל 9% מהקולות.



הוא נפגע קשה מפגיעת פצמ"ר בעוטף עזה ב-26 באוגוסט 2014. בתחילה אושפז בבית החולים סורוקה בבאר שבע ולאחר מספר ימים הועבר לבית החולים תל השומר שיבא. הוא עבר מספר ניתוחים מורכבים שבסיומם אושפז במחלקה האורתפודית ושם עבר שיקום ממושך.



ירקוני סיפר כי פציעתו העצימה את רצונו לתרום לחברה כשליח ציבור וכי הפציעה חשפה בפניו את הכוחות הקיימים בו ואת תחושת השליחות. הוא מודע לכך שפציעתו תשפיע על הבוחרים: "הפציעה תהיה פקטור. אין לי מה לעשות עם זה. אם זה פקטור שמחזק אותי, אז דיינו, אבל לא בגלל זה יבחרו בי״. הוא הוסיף כי אומנם אין לי רגליים, אבל יש לי ראש ומוטיבציה. יש לי תותבות שסוחבות אותי לאיפה שצריך. הוכחתי שאיפה שקשה, אני יותר חזק.



לפני מספר חודשים הוא העיד בוועדת שאבאס, ועדת החקירה של "צוק איתן" שם סיפר על הפציעה שלו ועל החברים שלו ואמר כי אם הצלחנו לשנות במשהו, דיינו.



ח"כ חיים ילין (יש עתיד) וראש המועצה היוצא של אשכול בירך הערב את גדי ירקוני על היבחרו לתפקיד ראש המועצה:  "תשעה חודשים עברו מאז אותו לילה קשה ומורט עצבים בו איבדנו את זאביק ושחר וחרדנו לחייו של גדי ירקוני. הלילה הוא נבחר לראש המועצה וכאילו נולד מחדש. כמי שניהל את המערכת והוביל את אשכול בשבע השנים וחצי האחרונות, אני גאה ביכולת של גדי להתמודד עם קושי כל כך גדול ולמנף אותו לעשייה ונתינה למען אחרים". עוד הוא הוסיף: "אין לי ספק שהחוזק שלו והאופטימיות שלו יהוו מקור השראה ואנרגיה לצמיחה לכל יישובי אשכול. אני מרגיש שמועצת אשכול נמצאת היום בידיים טובות, מסורות וראויות".