בשעה זו מעידים בבית המשפט המחוזי בירושלים שלושת הנאשמים ברצח הנער מוחמד אבו חדיר משועפט בשנה שעברה,  יוסף חיים בן דוד (30), הנאשם המרכזי , ושני קטינים נוספים ששמם אסור בפרסום. ראשון להעיד היה אחד הקטינים שטען כי הצטרף למסע הרצח האכזרי בגלל תלותו בבן דוד. אביו של הנער, חוסיין אבו חדיר, הטיח בו: ״אתה שקרן״. 

על פי כתב האישום שהוגש ביולי בשנה שעברה, בן דוד, תושב אדם, יחד עם שני הקטינים, חטפו, הכו והציתו למוות את הנער בן ה-16 במהלך חודש יוני בשנה שעברה במותו על רקע לאומני. השלושה הואשמו גם בניסיון חטיפה של ילד בן 7 משכונת בית חנינא ביממה שקדמה לאירוע הרצח, ובניסיון לשרוף מכוניות של פלסטינים וחנות. הרצח שהתבצע לאחר סמוך לאחר אירוע החטיפה של שלושת הנערים בקיץ שעבר ובכתב האישום נכתב כי בן דוד היכה את אבו חדיר לפני שהוצת ואמר לו, ״זה בשביל שלהבת פס, זה בשביל משפחת פוגל, זה בשביל שלושת הנערים החטופים״.
במסגרת עדותו בחקירה הראשית, הנעשית על ידי צוות ההגנה, גולל הקטין הראשון להעיד את האירועים שהיו בכתב האישום, ”הוא התחיל לנסוע לכיוון בית חנינה ואמרתי לו לא להיכנס לשם. 'שמעתי שמסוכן שם', אמרתי לו. הוא אמר לי בוא נאסוף ילד קטן, נעלה אותו לרכב ונביא לו מכות. אמרתי לו והוא אמר לי שצריך לעשות את זה למען עם ישראל. אמרתי לעצמי שנעביר את הזמן, בן דוד יתייאש ונלך הביתה".

"המשכנו לנסוע וכל פעם הוא אמר לי אולי את זה ואולי את זה. ראינו אמא עם שני ילדים והוא אמר לי שזו הזדמנות הכי טובה. הייתי מבולבל ואמרתי שאולי אנסה לעשות משהו כדי להיפטר ממנו. הרגשתי שלא בא לי לחזור לרכב ושהוא יצעק עליי. כשהתקרבתי לילדים חשבתי שאני אקח אותם והוא יצעק ואמא שלו תצעק וככה זה יסתיים. תפסתי את הילד, דחפתי את האמא והיא התחילה לצעוק. הבנתי מה אני עושה, עזבתי אותה ונכנסתי לאוטו. נכנסתי לרכב ויוסף שאל אותי למה לא הכנסתי אותה וכעס עליי". 


"חייבים לנקום בערבים"



 
עוד אמר הקטין הנאשם, "הוא אמר לי שחייבים לעשות משהו כדי לנקום בערבים. הוא אמר ששלחו לו תמונות של הגופות מרוטשות ושחייבים לנקום … כשהוא אסף אותי מהבית הוא אמר שחייבים לעשות משהו, תג מחיר, לנקום את נקמת השם. היה לי קשה לומר לו לא", הוסיף וכשנשאל על ידי עורך דינו, ציון אמיר, מדוע לא התנגד, השיב, ״הייתי מאוד תלותי אליו. לא יכולתי לומר לו לא. הייתה לי מלחמה בתוך הלב. פחדתי לעשות משהו, אך מצד שני אני לא יכול לומר לו לא". בשלב זה של עדותו לא יכל עוד אביו של אבו חדיר להתאפק והתפקץ לעבור, ״"אתה שקרן!”.
בהמשך נשאל הקטין עוד על מהותו של הקשר עם בן דוד והשיב כי, ״אבא שלי היכה אותי בשנה שלפני המקרה וניתק איתי קשר. בן דוד היה כמו אבא שלי כל התקופה. הוא דאג לי ועשה כל מה שאבא שלי היה אמור לעשות. הוא סייע לי בנושא הישיבות, נתן לי משקפיים, הוא היה בן אדם הכי רגיל, כריזמטי ומגנט לכל מי שסביבו. הוא מילא לי את החוסר בזמן הקרע עם אבא שלי”.
ביחס למניע הלאומני שבכתב האישום, נשאל הקטין על ידי עו״ד אמיר האם הוא מתחבר לעניין והשיב, ״"לא דיברו בבית על פוליטיקה. לא ידעתי מה זה ימין ושמאל. עד שנעצרתי, לא ידעתי מה זה לאומני", טען הנאשם. "אמא שלי עובדת עם ערביות, יש לה חברות ערביות והייתי מכין אוכל לעובדים הערבים שאבא שלי היה מביא הביתה".
לשאלה מה הוא חושב על מותו של אבו חדיר השיב הקטין הנאשם, "זה מזעזע. קשה לי להאמין שהייתי שותף לכזה מקרה מחריד. זה בכלל לא נכון שתכננתי להרוג אותו. לא חלמתי שום חלום שזה יתגלגל לאן שזה התגלגל".

לאחר הדיון אמר אביו של הנער, חוסיין: "כל פעם שאנחנו שומעים את מה שקרה, אנחנו נשרפים מבפנים, באים לכאן ונהרגים. שרפו את הילד ושרפו אותנו. הם משקרים. הוא לא תפס את הבן שלי ורק נתן לו מכה. מי שדיבר היום הוא היה זה שחטף. הוא אומר שיש בעיה עם אבא שלו, אם לכל אחד יש בעיה כזאת יעשה דבר כזה, כל העולם ישרף. אתם תראו, בסוף תגידו שהם משוגעים, מי שהורג ערבים אצלכם הוא משוגע. אנחנו יודעים שכל לילה הם היו מסתובבים אצלו. עכשיו יש לו מחלת נפש".

עו"ד ציון אמיר אמר לאחר המשפט כי: "בסופו של דבר, הדיון בתיק רצח צריך להתברר לא רק במישור העובדתי, אלא הנפשי, האם הוא ידע שהמעשה של נאשם אחר, היה בידיעתו, בהסכמתו ומתוך חפץ במותו של המנוח. על כך מתנהל המשפט. אני חושב שהעדות מדברת בעד עצמה".