עכשיו זה רשמי: פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה היום (רביעי) לעורכי דינו של בנימין (פואד) בן אליעזר כי היועמ״ש, יהודה וינשטיין, קיבל את המלצתם של פרקליט המדינה שי ניצן ופרקליטת מחוז תל אביב להעמיד את השר לשעבר לדין, בכפוף לשימוע, בחמש פרשיות שעניינן עבירות שוחד, איסור הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, ועבירות מס. 
על פי המסמך שנשלח לעורכי דינו של בן אליעזר, בין השנים 2007 ל- 2014, בעודו חבר כנסת ובחלק מהתקופה גם שר, דרש וקיבל בן אליעזר סכומי כסף בעד פעולות הקשורות בתפקידיו מאנשי עסקים שונים, ובכספים אלה רכש בין היתר נכסי נדל"ן.

על פי החשד, בן אליעזר המיר ללא דיווח ותוך נקיטת פעולות הסוואה והסתרה, מט"ח בשווי מאות אלפי דולרים, אותו החזיק במזומן בכספות בביתו ובבנק. כמו כן, נחשד בן אליעזר כי מסר הצהרות הון כוזבות ליו"ר הכנסת, בכך שלא כלל דיווחים בדבר הון ונכסים שצבר, וכי לא הגיש דוחות לרשות המסים והעלים ממנה הכנסות חייבות במס הנובעות מניצול מעמדו כעובד ציבור בכיר.

על פי החשד:  בן אליעזר קיבל  400,000 דולרים מאברהם נניקשוילי
בהודעה שנשלחה נכתב, ״במסגרת תפקידך היית בעל יכולת השפעה, בין במשירין ובין בעקיפין, על קידום ושמירה של אינטרסים כלכליים של אנשי עסקים. על פי החשד, דרשת וקיבלת סכומי כסף בעד פעולות הקשורות בתפקידך מאנשי עסקים שונים. בכספים שקיבלת מאנשי העסקים השונים רכשתף בין היתר, נכסי נדל״ן…המרת ללא דיווח ותוך נקיטת פעולות הסוואה והסתרה מט״ח בשווי מאות אלפי דולרים, אותו החזקת במזומן בכספות בביתך ובבנק… מסרת הצהרות הון כוזבות ליו״ר הכנסת… לא הגשת דוחות לרשות המסיים והעלמת ממנה הכנסות״.

ביחס לעבירת לקיחת שוחד, על פי החשד, בשנת 2011 פנה בן אליעזר לאיש העסקים אברהם נניקשוילי, ביקש וקיבל ממנו סך של 400,000 דולרים, וזאת תמורת פעולות שביצע בן אליעזר מתוקף תפקידו כשר התמ"ת לטובתם של איש העסקים נניקשוילי ושותפו ג'קי בן זקן.

על פי החשד, בין בן אליעזר, פעל למינוי מקורבו של נניקשוילי לסגן יו"ר הפורום העסקי ישראל-רוסיה. כמו כן הפעיל בן אליעזר את קשריו כשר הממונה על מועצת הנפט יחד עם ראשת לשכתו דאז, איילת אזולאי, לשיפור סיכוייה של חברת 'שמן' שבבעלות נניקשוילי ובן זקן, לעמוד בתנאים לקבלת רישיון קידוח באתר "מד אשדוד”. רישיון הקידוח ניתן לחברת שמן לאחר לחצים שונים שהופעלו על ידי בן אליעזר, בעזרת ראשת לשכתו, ובאמצעותה, על חברי מועצת הנפט.  
 
בנוסף, בן אליעזר חתם על תצהיר והעיד בבית המשפט מטעמו ולטובתו של נניקשוילי בהליך משפטי שניהל. בגין כך נחשד בן אליעזר בעבירה של מרמה והפרת אמונים.

כמו כן, נחשד בן אליעזר כי לבקשת איש העסקים רוי מוצפי, פנה לקונסול מצרים מספר פעמים על מנת להשפיע בקרב הממשל המצרי לשם קבלת אשרות לעובדי החברה שבבעלות מוצפי. בעקבות פניות אלה חידש קונסול מצרים את מתן האשרות לעובדי החברה באופן מיידי, וכל אימת שהיה בכך צורך.
 

"אין יסוד להאשמות, מסע הכפשה מכוון"
  
פרקליטיו של בנימין (פואד) בן אליעזר,עורכי הדין נבות תל-צור וטל שפירא, דחו בתוקף את החשדות המיוחסים לו והוסיפו: "עד לרגע זה לא התקבל הסבר באשר לעיתוי התמוה של פתיחת החקירה 4 ימים לפני מועד הבחירות לנשיאות, כמו גם באשר לעיתוי התמוה של שיגור כתב החשדות. ההזמנה לשימוע, בעיצומה של הסערה בה נתונה המשטרה והפרקליטות עקב חשיפת הפרשיות האחרונות". 
עוד הדגישו פרקליטיו כי "ברור אפוא, שאין כל יסוד לניסיון המאולץ והמלאכותי לקשור בין הסיוע החברי לבין תפקיד ביצועי כלשהו של מר בן אליעזר. למרבה הצער, אמונתו של בן אליעזר בהגינות החקירה נתקלה פעם אחר פעם בהדלפות בלתי פוסקות מתוך החקירה ובמסע הכפשה מכוון הולך וגובר".  

עוד הוסיפו כי "מר בן אליעזר הודיע כי אין בכוונתו ליטול חלק בניהול ההליכים בתקשורת, כי הוא נחוש להיאבק על שמו הטוב גם במחיר פגיעה נוספת בבריאותו וכי הוא ישמיע את מכלול טיעוניו, תשובותיו, ותלונותיו הקשות בכל הקשור להתנהלות רשויות האכיפה כלפיו אך ורק בפני היועץ המשפטי לממשלה ואך ורק במסגרת הליך השימוע. אנו משוכנעים שלאחר שיתאפשר לנו לעיין בחומר החקירה, יהיה בידנו להפריך את החשדות והתמונה תשתנה מקצה לקצה".