בעקבות מחקרים שהצביעו על כך שהסימונים על הכבישים בצבע עלולים לגרום להחלקה של רכב דו- גלגלי, הגישו חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב (יהדות התורה) הצעת חוק המחייבת את הסימונים בכבישים בחומר מונע החלקה.



בדברי ההסבר להצעה נאמר כי "סימוני צבע על פני הכביש הפכו מלכודת מוות לרוכבים על רכב דו-גלגלי. הסימונים על פני הכביש עשויים באופן המביא לסכנת החלקה של רכב דו-גלגלי. סימונים העשויים מצבע מצמצמים את החיכוך הדרוש בין גלגלי הרכב לכביש, כך שבעת בלימה, במיוחד בתנאי רטיבות, סימונים אלו מגבירים את הסיכון להחלקה ולפגיעת גוף של הרוכב".
 
עוד נאמר כי  "ועדת מומחים של מכון התקנים קבעה כי כדי שכביש יהיה בטוח לנסיעת רכב דו-גלגלי, על הכביש להיות מחוספס במידה מינימלית ועל עובי סימוני הדרך שעל הכביש להיות מוגבל, כך שלא יפחית את החספוס במידה ניכרת".
 

המציעים אומרים כי כיום קיימים בשוק אמצעים מונעי החלקה, דוגמת מדבקות סימון דרך בעלות מקדם חיכוך גבוה או צבעים המיועדים לסימון דרך בעלי מקדם חיכוך גבוה. שימוש באמצעים אלה יפחית לדעתם את הסיכון להחלקה של רכב דו-גלגלי. 
 
הצעת החוק קובעת כי רשות תמרור מקומית, מי שמוקנית לו סמכות של רשות תמרור מקומית ומפעילי חניונים, ישתמשו בעת סימון תמרור על פני הכביש בחומר מונע החלקה שיאשר שר התחבורה והבטיחות בדרכים.
 
יצויין כי גפני ומקלב ניסו לקדם את הצעת החוק גם בכנסת הקודמת, אך ללא הצלחה. הפעם בשל מעמדתם בקואליציה הם מקווים להכניס את ההצעה לספר החוקים של מדינת ישראל.