"אנשי משרד המשפטים בראשותי ישמשו כיפת ברזל משפטית", כך אמרה היום (חמישי) שרת המשפטים איילת שקד בכנס מחוזות לשכת עורכי הדין של לשכת עורכי הדין באילת. השרה שקד התייחסה לניסיונות האחרונים של הפלסטינים לפגוע בישראל בזירה הבינלאומית ואמרה כי מערכת המשפט לא תחסוך מאמץ בניסיונות מהסוג הזה. "אנשי המשרד יגנו על חיילי צה״ל מול הניסיונות לפגוע בהם בבית הדין הבינלאומי".



בהתייחסה לבית המשפט העליון, הוסיפה שקד כי היא מתחייבת לשמור על אחד מסמליה המובחרים של הדמוקרטיה הישראלית אך עם זאת הבהירה שיש מספר נקודות המצריכות תיקונים.



על עיצומי הפרקליטים אמרה השרה: "זה היה אחד הנושאים הראשונים שהתעסקתי בהם. לא ייתכן שפרקליט מגיע לבית המשפט ונאשם מאיים על חייו. אין לי ספק שהשופט בדימוס אליעזר גולדברג, שהוסמך לבחון את הנושא יעשה עבודה נאמנה. בשיחותיי עם הפרקליטים סיפרתי להם על דרך עבודתו של חיל האוויר הישראלי. אחרי כל טיסה מתבצע תחקיר על מנת להפיק לחקים. לא רק חיל האוויר הבין את הצורך בביקורת, גופים רבים נתונים תחת ביקורת. גם גוף חשוב כמו הפרקליטות צריך להיות מסוגל לקבל ביקורת כתחקיר ולא לדחות אותה, אמרה השרה והוסיפה ביחס למצבה של לשכת עורכי הדין, ״נדרש שינוי מבני משמעותי ללשכה".



בפתח דבריה הודתה השרה שקד לקודמתה בתפקיד, ציפי ליבני: "שאני מוצאת עכשיו הרבה חוקים שהיא הכינה ואני זוכה לקדם אותם". לאחר מכן גילתה לקהל עורכי הדין ש"בכניסתי לתפקיד זה צעדתי בנתיבי הדרכים שגדולי העם והארץ.. ראש וראשון היה משה רבנו, הוא היה שר המשפטים הראשון …״, אמרה.



הרצוג: פרשת פישר - יום הכיפורים של מערכת המשפט



גם יו"ר האופוזיציה, יצחק (בוז'י) הרצוג דיבר בכנס והתייחס למספר נושאים. על פרשת פישר אמר הרצוג כי היא יום הכיפורים של מערכת המשפט: "לא בושה לבוא ולומר שהיה פה ליקוי מאורות ענק. צריך לחשוב איך מונעים את זה". 
פרקליט המדינה, שי ניצן התייחס בדבריו לאמירה הזאת של הרצוג ואמר:  "אני רוצה להזכיר שאנחנו עומדים בשלב של הגשת כתבי אישום ולכל הנאשמים עדיין עומדת חזקת החפות. דובר על כשל מערכתי במשטרה ובפרקליטות... בכתב האישום אין מילה וחצי מילה על כשל של פרקליט בתפקידו. נכון שאחת הנאשמות היא פרקליטת מחוז לשעבר, אבל העבירות שמייחסים לה בוצעו בתקופתה כסנגורית.
הרצוג התייחס גם לאיומים, לדבריו, על הרשות השופטת: "מערכת המשפט היא צינור החמצן של חברה דמוקרטית. ברגע שאתה מאיים על בית המשפט העליון אתה משתק את המערכת".
על הנעשה בחזית הדרום, אמר: "אין מנהיג ישראלי שלא יפעיל כוח כדי לשתק את הטרור הזה. אין מנהיג ישראלי שיסכים לקבל ירי על הדרום". לדברי הרצוג, המאבק לדה לגיטימציה של ישראל הוא טרור מסוג חדש, שמגיע לכל מיני פינות של כדור הארץ ואורחות חיינו. 

כשהזכיר יו"ר המחנה הציוני את נאום "הערבים נעים לקלפיות", הוא זכה לשריקות בוז מהקהל.