סערת רשת אורנג' ממשיכה להכות גלים לאחר הצהרתו של מנכ"ל החברה העולמית, לפיה היה שמח לנתק את קשריו עם ישראל. 



מי שנמצאת תחת לחץ אדיר מאז ההצהרה, היא ממשלת צרפת, אשר מחזיקה כ-33 אחוזים ממניות החברה דרך חברת פראנס טלקום הממשלתית. הוועד למלחמה באנטישמיות פרסם היום (חמישי) הודעה לפיה יתבע את אורנג' על הפרת סעיף 222 בחוק הפלילי, שאוסר אפלייה מטעם לאום. אגב, מנכ"ל החברה, הוא אדם שמתמנה על ידי ממשלת צרפת והמנכ"ל הנוכחי, סטפן רישאר, היה בעבר פקיד במשרד האוצר.



בינתיים בישראל, עובדי חברת פרטנר, החוכרת את השם מהחברה, מנסים להסתגל למציאות הקיימת ולענות לטלפונים של הלקוחות, תוך כדי הוראות שקיבלו להבהיר כי מדובר בחברה ישראלית. מנכ"ל החברה החדש, איציק בנבנישתי, כינס היום את עובדיו ואמר: "אם יש רגעים מרגשים בחיים, אז זה הרגע. אנחנו מדינת ישראל. לא ניתן לאף אחד בעולם להתערב לנו במה שקורה לנו פה".



בנבנישתי המשיך ואמר: "אין לכם מושג כמה מרגש לעמוד כאן עכשיו. כל יום בכל שעה משרתים את הלקוחות שלנו. אנחנו גאים לשרת את המדינה. אף אחד בעולם לא ישתמש בנו כדי לקעקע את זה. אתם מחממים לי את הלב". דבריו של בנבנישתי נקטעו לא פעם על ידי העובדים, שמחאו כפיים. את הנאום נשא כשהוא מחזיק דגל ישראל בידו.



בגזרה הפוליטית, שגריר ישראל בצרפת, יוסי גל אמר היום כי "בהנחייתה של סגנית שר החוץ, פועלת שגרירות ישראל בפריז באופן נמרץ כדי להביע את החומרה בה רואה ישראל את ההתבאטאות של מנכ"ל אורנג' בקהיר ואת הציפייה לההברות מיידיות. המגעים של השגרירות כוללים פעילות בממשל הצרפתי במשרד החוץ והכלכלה ובקרב הארגונים למינהים כמו גם בתקשורת הצרפתית".



כפי שהיה צפוי מליל אמש, מניית החברה בבורסה בתל אביב החלה את היום בירידות שערים חדות. מניותיה של החברה צללו בארבעה אחוזים, אך לקראת אמצע יום המסחר חל תיקון והירידות נעמדו על שני אחוזים. כאמור היום זהו יום המסחר האחרון של השבוע, מה שעשוי לאפשר לחברה זמן להתאושש מהמכה אותה הנחית המנכ"ל אמש במסיבת עיתונאים בקהיר. 



הצהרה בעייתית מבחינה פוליטית. מנכ"ל אורנג' העולמי, סטפן רישאר. צילום: AFP



ח"כ כבל: "כל מי שעוזב את פרטנר הופך לכלי שרת בידי שונאי ישראל"



ועדת הכלכלה של הכנסת תקיים בשבוע הבא דיון מיוחד בהשלכות איומי מנכ"ל חברת אורנג' העולמית בחרם על המותג הישראלי. את הדיון יזם יו"ר הועדה ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) שקרא לציבור בארץ שלא להחרים את חברת פרטנר בישראל.
"אורנג' זה מותג, לא יותר. פרטנר זו חברה ישראלית המעסיקה אלפי עובדים שמעניקים לישראלים רבים שי רות יום יום. העובדים האלה הם שלנו ולא נאפשר לשום גורם זר לאיים על מקום עבודתם", אמר כבל.
הוא ביקש לחזק את העובדים ואת החברה והוסיף: "לא נהיה פרטנר לצעדי איום נלוזים של מותג זר. כל מי שעוזב את פרטנר ישראל עכשיו, בגלל אמירתו של מנכ"ל אורנג' העולמית, הופך לכלי שרת, שלא בטובתו ולא בידיעתו, בידי שונאי ישראל. הממשלה בחידלונה כי רב הוא לא מצליחה לצערי לגבש חזית בינלאומית רחבה שתמנע את המלחמה החדש שמתרגשת ובאה עלינו, היא מלחמת החרמות", הוסיף כבל. לישיבה המיוחדת בכנסת הוזמן גם מנכ"ל פרטנר, חיים רומנו.
 

ארגונים אנטי ישראליים: "לא מאמינים לדבריו של מנכ"ל החברה"



בינתיים מתברר כי יש פעילים שהצהרות שלהם נגד ישראל לא מספקות אותם והם רוצים לראות את מנכ"ל החברה נוקט בפעולה. כזכור, אמש ביקר מנכ"ל אורנג' העולמי, סטפן רישאר, במצרים, כדי להרגיע לקוחות של חברת סלולר מצרית שקשורה לאורנג' העולמית. לחברה המצרית, מוביניל, יש כ-33 מיליון לקוחות, והיא היתה נתונה ללחץ כבד מצד ארגוני BDS ממצריים בגלל היותה נציגת אורנג' העולמית, וזו כידוע, קשורה לחברת פרטנר הישראלית. 


כלומר ארגוני BDS עולמיים מפעילים לחץ על חברות מקומיות שקשורות לאורנג' העולמית, כדי שזו תנתק את קשריה עם ישראל.  



אבל למרבה הפלא, ארגונים אנטי ישראלים לא תמכו בהצהרה, מפני שזו היתה רק הצהרה, כלומר ללא פעילות מעשית. על פי הפרסומים, הפעילים לא מאמינים לבעיה החוקית הקיימת בהפרת החוזה, כפי שאמר רישאר לעיתנות המצרית. הם דורשים ניתוק ממשי ומיידי. נציג אחד הארגונים האנטי ישראלים אמר כי "אין לחברת אורנג' העולמית נכסים בישראל ולכן היא יכולה כחברה להפר את החוזה ללא פחד מאיבוד נכסים, כי אין כאלו בישראל". 



"אחרי שמבינים את כל הסיפור, אפשר אפילו להגיד שמנכ"ל אורנג' העולמית קצת תומך בישראל. הרי הוא נתון תחת מתקפה עולמית כדי לנתק קשרים עם ישראל, והוא לא נכנע. אז הוא שיחרר הצהרות לאוויר. גם הוא פוליטיקאי בסופו של דבר".



אתר אלקטרוניק אינתיפאדה הוא אחד האתרים הגדולים בקרב פרו פלסטינים וגם שונאי ישראל. באתר נכתב כי זהו "אתר חדשות עצמאי ומרכז חינוכי המתמקד בפלסטין, בתושבים, בתרבות ובמיקומו בעולם." הוא מציג עצמו בפרו פלסטיני, אך הבלוג של יוצר האתר, עלי אבונימא, מציג דעות אנטי ישראליות יותר מאשר פרו פלסטיניות. בין היתר הוא העלה בלוג נגד ההצהרות של רישאר והבלוג שלו מופץ בקרב שונאי ישראל בפייסבוק ומקבל תמיכה בתגובות.