ההתנצלות שאחרי הסערה. המשנה לראש הממשלה סילבן שלום  שוחח היום (שישי) עם מנכ"ל אורנג' סטפן רישאר והביע את כעסו של העם בישראל על החלטת החברה להתנתק מחברת "פרטנר" הישראלית, ואמר לו כי העם בישראל פגוע מהצעד. 

שלום סיפר כי אף אמר לרישאר ש"מצער אותי שהוא הפך להיות כלי משחק במאבק נגד ישראל, ונתן יד למתקפה של שונאי ישראל שמנסים לפגוע בישראל לא רק צבאית, אלא גם כלכלית". 


הביע את מורת רוחו. שלום. צילום: פלאש 90

רישאר בתגובה הביע את התנצלותו על הדברים שאמר בכנס במצרים, ואמר לשלום שהוא חבר של ישראל. הוא טען שדבריו לא הובנו נכון וטען כי הוא דיבר על האספקט הכלכלי בלבד. רישאר אף התנצל בשמו ובשם החברה על האמירות, ואמר שהם מגנים חרמות מכל סוג שהוא.

 
 

 
 

href="https://www.facebook.com/silvan.shalom.official/posts/984384038272365" data-width="500">





מוקדם יותר היום אמר שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, כי ארצו מתנגדת לחרם על ישראל. השר הצרפתי ביקש להרגיע את המחלוקת עם ישראל בעקבות החלטתה של חברת אורנג' העולמית לסיים את ההתקשרות שלה עם חברת פרטנר. הוא הדגיש, עם זאת, שאורנג' רשאית להגדיר את המדיניות שלה בעצמה.



"למרות שהאסטרטגיה המסחרית של אורנג' נתונה להחלטת נשיא החברה, צרפת מתנגדת בתקיפות לחרם על ישראל", אמר פביוס בהצהרה שפרסם. 



דבריו של פביוס הגיעו בתגובה לזעם בישראל על החלטת חברת אורנג' להפסיק את ההתקשרות עם חברת פרטנר, יום אחד בלבד לאחר שמנכ"ל ענקית הסלולר הבינלאומית, סטפן רישאר, אמר כי הוא היה מעוניין להפסיק את פעילותה של החברה הצרפתית בישראל, אולם החשש מפני הסתבכות משפטית שעלולה להביא לקנסות של מאות מיליוני אירו היא שמונעת את יישום המהלך.