היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אמר היום (ראשון) במסר עקיף לשרת המשפטים הנכנסת, איילת שקד, כי העמדה שהציגה לגבי המושג משילות היא "תפיסה פשטנית ובלתי מבוססת".
 
היועמ"ש אמר את הדברים בכנס בהרצליה והוסיף: "על מערכת המשפט להיות 'שומרת סף'. עליה להבטיח שמירה על עקרונות הדמוקרטיה ועל שלטון החוק״, תוך שהוא מתייחס לביקורת על המערכת בנושא המשילות. "הגורמים השונים במערכת המשפט אינם מבקשים למשול במקום נבחרי הציבור. הם אינם קובעי מדיניות.הם אינם מבקשים לעצמם תפקידים אלה. אך דמוקרטיה אינה רק שלטון הרוב. אסור בשום פנים שמשמעותה תתמצה בכך".
 
היועץ התייחס גם לסוגיה הבוערת ביותר, בית המשפט העליון וההצעות השונות להצר את צעדיו: "ככלל, בית המשפט העליון איננו מתערב בפעולותיהן של הכנסת ושל הממשלה. מעטים וספורים הם החוקים וחלקי החוקים שבוטלו בבית המשפט העליון...ניתן בהחלט לטעון כי במקרה זה או אחר הציבה מערכת המשפט את קו הגבול קרוב או רחוק מדי מן המקום שהיה ראוי להציבו.. ניתן לחלוק על תוצאותיו של פסק דין במקרה מסוים. אין זה סוד כי גם העמדות שהציג עבדכם הנאמן, לא תמיד התקבלו בבית המשפט העליון, אך בין כך ובין הטענה כאילו אל לה למערכת המשפט להציב גבולות כלל, המרחק הוא רב, רב מאוד״.

לצד הביקורת הוסיף היועמ"ש: "אינני חושד כי כל מי שקורא לקדם רפורמות שונות, מבקש לפגוע בבית המשפט העליון, או חלילה בדמוקרטיה.

"דמו של שר אינו סמוק יותר מדמו של כל אזרח"

  
היועמ"ש התייחס גם לפרשת בנימין (פואד) בן אליעזר: "לא אכחד מכם, תחושה קשה מלווה אותי בעת משלוח מכתב כזה לשר בכיר לשעבר, אשר היה לפני עת לא רבה גם מועמד לנשיאות...דמו של שר אינו סמוק יותר מדמו של כל אזרח. אותו דין חל על כולם״.
היועמ"ש סיפר על ההחלטה ואמר: "לפני מספר ימים הודעתי לחבר הכנסת ולשר לשעבר, בנימין בן אליעזר, כי לאחר בחינת חומר הראיות שנאסף בעניינו, החלטתי להגיש נגדו כתב אישום, בכפוף לשימוע, בגין עבירות מתחום טוהר המידות, לרבות בעבירת שוחד. לא אכחד מכם, תחושה קשה מלווה אותי בעת משלוח מכתב כזה לשר בכיר לשעבר, אשר היה לפני עת לא רבה גם מועמד לנשיאות...אך אל תטעו. התחושה הקשה שאני מדבר בה נובעת מן הפן האישי. היא אינה נובעת מן הפן המקצועי".