בית המשפט השלום בירושלים התיר לפרסום היום (שני) כי ערן מלכה חתם על הסכם עד מדינה, שנקרא הסדר טיעון דיוני עם הפרקליטות. ההסכם הוא הישג מבחינת הפרקליטות, מכיוון שזו לא נאלצה לוותר על רכיבי עונש או אישומים ותוותר בתמורה רק על הרכיב הכספי. ערן מלכה מסר בתמורה מידע על דמות בכירה לשעבר ממערכת אכיפת החוק על פרקליטת מחוז ת״א לשעבר רות דוד - שנחקרו היום באזהרה במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים.
ערן מלכה, רב פקד לשעבר, הוא החשוד המרכזי בפרשה לצדו של עו״ד רונאל פישר. כנגד השניים יוגש ביום רביעי כתב אישום על כך שסחרו במידע משטרתי על חקירות שהתנהלו בענייני לקוחותיו של פישר. השניים יועמדו לדין בעבירות של לקיחת שוחד, שיבוש מהלכי משפט, קבלת דבר במירמה והלבנת הון. 
נאשמת נוספת בתיק - שותפתו של עו״ד פישר, עו״ד רות דוד, פרקליטת מחוז ת״א לשעבר - החשודה בשיבוש מהלכי משפט וכעת גם מתנהלת בדיקה בנציבות הביקורת על הפרקליטות בעניין מעורבותה בתיקים שונים בזמן כהונתה כפרקליטת מחוז. 

הנאשם החדש בתיק הוא  דמות בכירה לשעבר ממערכת אכיפת החוק, שכבר נחקר בעבר במח״ש ביחס לפרשה, בעקבות מידע שהעביר מלכה במסגרת הסדר הטיעון. הבכיר נחקר הבוקר פעם נוספת במשרדי מח״ש. נאשמים נוספים הם איש העסקים יאיר ביטון, מנכ"ל מע"צ לשעבר שי ברס והאחים הקבלנים יוסף ואביב נחמיאס.

"מאשרים שנכרת הסכם עם מח"ש, מלכה יודה בעובדות"

עורכי דינו של רב פקד לשעבר ערן מלכה, אישרו כי ישמש כעד מדינה בפרשת רונאל פישר. עורכי הדין ברטל וכהן מסרו: "אנו מאשרים שנכרת בינינו לבין מח״ש הסדר טיעון דיוני, במסגרתו מר מלכה יודה בעובדות כתב אישום מתוקן, ללא כל הסכמה לעניין העונש".

 "אנו סמוכים ובטוחים שהודאתו במיוחס לו ושיתוף הפעולה בינו ובין מח״ש יובאו בחשבון על ידי בית המשפט בבואו לגזור את הדין בבוא היום״, הוסיפו עורכי הדין.