שרת המשפטים איילת שקד הרצתה היום (שלישי)  בפני תלמידי בית הספר "רוז מצקין" בתל אביב, בנושא מניעת הפצת תכנים אינטימיים ברשת. את השיעור ״לימדה״ שקד לצדה של מנכ״לית משרד המשפטים, אמי פלמור, במסגרת קמפיין רחב של משרד המשפטים בשיתוף פעולה עם משרד החינוך. 

"מניעת הפצת תכנים פוגעניים על ידי בני הנוער מבעוד מועד עדיפה על אכיפה פלילית בדיעבד”, זהו שמו של השיעור שהעבירה השרה, וזאת במסגרת קמפיין "מונעים עבריינות נוער ברשת" של משרד המשפטים. ה״המורות״ בשיעור המתוקשר והחשוב הן שרת המשפטים ח״כ איילת שקד (הבית היהודי) לצדה של מנכ״לית המשרד, אמי פלמור. במסגרת הקמפיין ירצו מאות מעובדי משרד המשפטים בפני תלמידים בבתי ספר ברחבי הארץ. 

"המורה" איילת שקד, הבוקר בתיכון בת"א. צילום: דוברות משרד המשפטים  

ברקע לקמפיין נמצא התיקון לחוק למניעת הטרדה מינית, תיקון מספר 10 שעבר בכנסת בינואר בשנה שעברה, אותו מבקשים במשרד המשפטים להדגיש בפני התלמידים. התיקון קובע כי הפצת תמונות בעלות אופי מיני ברשתות החברתיות היא עבירה פלילית שהעונש בצידה הוא חמש שנות מאסר, ובנוסף זו עוולה אזרחית שמאפשרת תביעת פיצויים. הפצת התמונות היא עבירה פלילית ועוולה אזרחית גם לפי חוק הגנת הפרטיות. ״המורים״ ממשרד המשפטים ינסו להדגיש בפני התלמידים את חומרת המעשה והחשיבות של מניעתו.  

"תופעת השיימינג הופכת למגפה של ממש" 
קודם לשיעור אמרה המורה, השרה וחברת הכנסת שקד: "תופעת השיימינג הופכת למגפה של ממש, אשר גובה לא אחת חיי אדם. כמו בכל מקרה של פרסום, ענישה או אכיפה אשר נעשו לאחר מעשה אינן מסייעות בהגלדת הפצעים שנוצרו, והפגיעה בקורבנות הופכת בלתי הפיכה. צריך לדאוג להסביר לנוער שלנו כי בכלים הטכנולוגיים שבידם טמונים כוחות טובים ושליליים כאחד. חשוב להסביר לנוער מה פוטנציאל הנזק וכמה חשובה צניעות הפרט״. 
במשרד המשפטים אומרים כי העברת השיעור טרם יציאת הילדים לחופשת הקיץ, היא יריית פתיחה לפעילות רחבה של משרד המשפטים בנושא הגנת הפרטיות ומניעת הפצת תכנים פוגעניים ברשתות החברתיות בכלל, ופעילות למניעת הפצת תכנים בעלי אופי מיני של קטינים בפרט. במסגרת שיתוף הפעולה המוצלח בין  משרד המשפטים  למשרד החינוך כבר העבירו אנשי משרד המשפטים בשנה שעבר שיעורים בנושא המאבק בגזענות ובאפליה.