בטקס חגיגי הושק היום (שלישי) מגדל הפיקוח החדש בנמל התעופה בן גוריון. המגדל, שגובהו כ-100 מטר (בדומה למגדל מגורים בן 33 קומות) הוקם תוך 27 חודשים בהשקעה של כ-100 מיליון שקלים. 

המגדל כולל אמצעים טכנולוגיים חדישים ביותר וחלונות פנורמיים בגובה של כ-3.5 מטרים המאפשרים לפקחים לראות בכל זווית את המטוסים הממיראים והנוחתים מכיוונים שונים.
ברשות שדות התעופה ציינו שהמגדל החדש, שהשלד שלו הוקם בזמן שיא של 45 ימים, נבנה בגובה הרב על מנת לשלוט במשולש מסלולי ההמראה והנחיתה בנתב"ג. 

המגדל מתחיל כעת תקופת הרצה של ארבעה חודשים, ואם הכל יתנהל כמתוכנן הוא ייכנס לפעילות מבצעית באוקטובר. המגדל הנוכחי, שגובהו 45 מטרים בלבד יהיה למקרי חירום.
שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, שתקע את המזוזה בדלת הכניסה למבנה המרשים, אמר בטקס: "מדובר במגדל חדיש שנבנה בסטנדרטים הבינלאומיים המחמירים והגבוהים ביותר. תהיה לו תרומה רבה לפיתוח התעופה האזרחית במדינת ישראל והוא מהווה המשך ישיר לשדרוג המסלולים בנתב"ג והרחבתו. עם זאת, גם המגדל הזה בנוי סופו של דבר על הפקחים עצמם ועל איכותם ומדינת ישראל מצטיינת בפקחים מהשורה הראשונה.
כץ הודיע שמגדל דומה יהיה גם בשדה התעופה רמון בתמנע, שנמצא בשלבי עבודה מתקדמים. עוד הוא מסר, כי תקודם תכנית להקמת נמל התעופה גליל שיהיה בינלאומי במתחם בסיס חיל האוויר רמת דוד. 
כץ הודיע שבטווח הרחוק, הכוונה היא לבחון הקמת אי בים עם נמל תעופה, דבר שירחיב את הפעילות התעופתית בישראל.
כץ הדגיש שהגברת התחרות בתעופה באמצעות פתיחת השמים תביא להגדלה משמעותית בנפח הטיסות והתיירים הנכנסים.
בתשובה לשאלה, האם קיימים פתרונות לתעופה הקלה בעקבות הפינוי הצפוי של שדה התעופה בהרצליה ושדה דה בת"א, אמר כץ כי אין ברירה אלא לפנות והדבר נובע מדרישות החוק ותכתיבים משפטיים. הוא העריך שיימצא מקום חלופי לתעופה הקלה, בשלב ביניים באזור צפוני ביותר.


מגדל הפיקוח החדש בנמל התעופה בן גוריון. צילום: דוברות רשות שדות התעופה